Forsiden > Ny teknik > 1,5 gange så mange reklamefilm på to år

1,5 gange så mange reklamefilm på to år

torsdag 4. april 2013, af Tom Dissing

Der findes sikkert enkelte TV seere, der synes at mængden af reklamefilm på de kommercielle TV kanaler har nået nye højder.
Noget de har ret i.
Antallet af sendte reklamefilm er nemlig steget voldsomt, her de sidste par år.
Således blev der "kun" sendt 2 millioner spots i 2010.
Og da der blev sendt 1,5 gange så mange, eller 3 millioner spots i 2012, fik forbrugerne altså lov til at se netop så mange reklamer at selv de mest tungnemme burde have bemærket at antallet er vokset voldsomt.
Konkret blev forbrugerne fristet med 2.140 timers flere reklamer om året, hvilket må siges at være en del.
Årsagen til de mange flere sendte reklamefilm, der - desværre ikke har resulteret i voldsomt mange flere produktioner - er at de kommercielle stationer blandt andet er presset af PBS TV, der som i tilfældet DR - henter stadig flere seere over på deres kanaler, hvorfor de reklame/abo finansierede kanaler er nødt til at sende de samme reklamefilm flere gange.
I den forbindelse her et par helt ny Thomas Vinterberg reklamefilm, der sikkert også ender med at blive sendt gange mange, da annoncøren må formodes at håbe på at mange vil købe deres produkter.


Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?