Forsiden > Ny teknik > ARRI, Ikegami og Fujinon kiggede forbi MTVs VMA

ARRI, Ikegami og Fujinon kiggede forbi MTVs VMA

tirsdag 24. september 2013, af Tom Dissing

Ikegami er som bekendt elendige til at markedsføre deres ellers udemærkede kameraer.
Kameraer, der - ind imellem - er på den absolutte forkant, og som faktisk laver nogle ret flotte billeder.
Noget vi herhjemme specielt kunne opleve i de første 10-15 år TV2 eksisterede.
Der herskede Ikegami nemlig, med et utal af camcordere.
_
Det er nu en fjern fortid, men Ikegami lever altså stadig.
Og da det ydermere ser ud til at de hele tiden udvikler nye kameraer er der vel ikke andet at gøre end at glæde sig til at HDK-97ARRI begynder at ankomme.
Nyheden er nemlig ikke som normalt et B4 Mount kamera med 2/3 tomme CCDer, men derimod denne producents første "Super 35 CMOS kamera", der er udviklet i samarbejde med ARRI.
Og da Fujinon også er med inde over, var de otte HDK-97ARRI Cams der blev brugt på MTVs VMA udstyret med de nyeste Fujinon Cabrio 19-90 PL mount zooms.
Med andre ord et pænt interessant "set up".
Og da kameraerne både var monteret på kraner, stativer, jibs og et par Steadicams, behørigt suppleret op med konventionelt håndhold arbejde, kan der vel ingen tvivl herske om at kameraerne blev testet godt igennem.
Danny Walters, project engineer for Viacom Media Networks, Music Group and Logo, Technical Operations and Remote Division i Nashville siger:
-By enabling a multicamera broadcast workflow with a visually stunning film look, this perfect synergy between the Ikegami/ARRI Super 35mm CMOS sensor camera and the compact Cabrio lens offers HDTV broadcasts the look we’ve long sought, slutter han.
JM Hurley, video engineer på VMA supplerer:
-With its extremely low signal-to-noise ratio and low-light sensitivity, the picture from the cameras and lenses seems real, starter han og fortsætter.
-Having the handles to create a LUT on top of the ARRI sensor is very exciting and useful for live performances or when post color correction isn’t viable, slutter han og bliver suppleret af Hamish Hamilton, der er "director of the 2013 VMA".
-For all my fellow live multicamera directors and producers, I can honestly say that the material produced by this camera and lens combination is rich in detail, intensely colorful and has a magnificent depth of field, slutter han.
Læs mere om nyheden her
Her lidt billeder fra MTV VMA.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?