Forsiden > Ny teknik > Avids nye Social Media Hub

Avids nye Social Media Hub

Målrettet journalist og editorer - målet er mere og hurtigere output

onsdag 15. februar 2017, af Tom Dissing

Hvis du går og har de samme tanker som Avid, nemlig at journalister og redigerings teknikere ofte har brug for indhold fra de sociale medier, er det ret heldigt at Avid allerede udviklet et produkt til at dække dette behov.
Indtil videre er det dog ikke nået længere end til MediaCentral|UX, der er den såkaldte web front til Avids MediaCentral Platform.
Omvendt er den cloud baseret, så det burde være muligt at konfigurere løsningen til også at fungere her i landet, så lokale redigeringsteknikere også her kan få deres egen Social Media Hub, og der samle alle sociale medier, der efterfølgende kan klistres ind i alle former for broadcast.
Live som redigeret.
Ideen er ikke overraskende at det både skal være redigerings teknikere og journalisterne, der få adgang til de indbyggede features.
Journalisterne kan i den forbindelse tilføje nyt, mens redigeringen lyn hurtigt kan klippe lidt “social media content” sammen til 1,30, hvis det er relevant.
Avids Social Media Hub, skulle dog - efter sigende - være tænkt noget bredere.
Fordelen ved sociale medier er jo netop at det er noget vi “deles om”, hvilket også ser ud til at være tænkerne her.
Dermed kan en journalist på en af de regionale stationer - naturligvis - også klippe - eventuelt sammen med en klipper - en historie sammen med, lokale detaljer, som den nationale version ikke behøves at indeholde.
Content vil være det samme, blot suppleret med lokale vinkler, hvilket ser ud til at være en del af tankerne bag Avids Social Media Hub.
Som vi forstår det, er det ydermere muligt at “collect, filter, moderate, og aggregate” brugerskabt indhold, hvilket - burde - betyde at den enkelte broadcaster kan blive endnu mere “til stede” i de sociale universer, uden at afsætte hele redaktioner til at skabe indhold.
Det skulle ydermere være muligt at få systemet til selv at “publisere” i de sociale medier, når der er nyt indhold, hvilket - igen - burde give et større “impact” på de sociale medier.
Systemet kan “engage with audiences by providing a feedback” på alt fra Facebook og Twitter, til de nye og unge medier.
Alan Hoff, vice president, Market Solutions, Avid, forklarer:
-In today’s media environment, broadcasters need to maximise audience engagement by interacting directly with them and incorporating their perspective into broadcast programs, starter han og fortsætter.
-Social Media Hub’s integration with MediaCentral|UX gives broadcasters insight about viewers’ thoughts and opinions, and enables them to incorporate viewer’s social posts into their broadcasts, making their shows more personal and engaging through viewer interaction, and raising the visibility of their brand, slutter han.
Du kan læse mere om Social Media Hub her.
Det ser ud til at du kan kontakte In-Site her i landet og høre mere.
Avid har på deres egne sider registreret sig som til at træffe i Malmø.
Det kan du jo så tale med In-Site om.
Her lidt om hvad du kan se frem til.
Features i Social Media Hub, ser fortsat ud til at være så nye, så det er dem Avid viser frem på BVE2017.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?