Forsiden > News > Banijay Group sælger Undressed til Spanien

Banijay Group sælger Undressed til Spanien

onsdag 5. oktober 2016, af Tom Dissing

Som vi fortstår det har Banijay Group netop fået solgt deres format “Undressed”, til Spanien, og formodentligt også Frankrig.
Formatet, der - kort fortalt - tager et “nyt par” og lader dem smide tøjet, for over den næste halve times TV, svare på en række spørgsmål der er relevante for de medvirkende og seerne.
Formatet, er allerede udviklet til to par ( i den nyeste Italienske version ), til “mindst tre par” i en snarlig Engelsk version, der - vist nok - ikke har landet en broadcaster endnu.
Sikkert (?) skulle det dog være at formatet bliver sendt i “late prime time” i England, og at der er flere medvirkende i hver udsendelse.
Det eneste der sker i studiet er dermed de medvirkende, den store seng og det endnu større TV, som de medvirkende kigger på.
Tilbage i Italien er det såmænd en Discovery Network kanal, Nove der først hoppede på formatet, for kort efter at bestille 40 episoder til deres anden sæson.
Noget de gjorde tre episoder inde i den første sæson.
TLC i Holland er senere hoppet på vognen, ganske som den engelske produktion netop er færdig ( til England og Irland ). Det er dog lidt uklart om det også ender med at blive TLC der sender serien der.
SBS har købt serien til Australien.
Og nu er Magnolia Spain også med, med de omtalte 20 episoder.
Frankrig er en smule mere tilbageholdende med bare 6x45 minutter.
Omvendt er det jo pænt vildt at tro på hele 45 minutters dobbelt sengs TV.
I Frankrig er det Banijay’s ALP der producerer for NRJ12.
Nove der sender formatet i Italien har allerede bestilt endnu en sæson, hvor den 3. kommer dette efterår.
Alt er - dernede - produceret af Magnolia Italy, der som pointeret også er “the original creator”.
Der er faktisk også en sæson 4 på vej til næste forår, hvilket - totalt - bringer den nyeste ordre - i Italien - op på 50 episoder, der får formatet op på vilde 155x30 minutter, hvis der skulle findes en lokal broadcaster der har mod på at få fat i en masse seere.
Formatet endte nemlig på stabile 15 millioner seere i Italien, hvilket er - endog - rigtigt flot.
Formatet skulle ydermere netop være blevet solgt i licens til TLC i Polen.
Og så er planen at fortælle alt og alle om formatets fordele på den kommende MIPCOM.
Hvor formatet “All Against 1”, ( “Alle mod 1” ) der såmænd er et Nordisk Film TV Denmark format, der er udviklet til DR1, skal sælges globalt.
“All Against 1” er det “highest rating new format in 2016”, i følge Banijay der ydermere kan fortælle at formatet har den “bedste” og mest successful integrated play-along app ever for the channel”.
Begge dele skal storsælges på MIPCOM, sammen med “The Big Leap” (Nordisk Film Norway for NRK ), “Paternity Dads” ( Mastiff Denmark for Kanal 4 ), “The Big Secret” (Mastiff Norge for NRK1 ) og slutteligt “Brush With Fame” fra Screentime Australia til ABC ( Australia ).
Grant Ross, EVP Global Creative Development & Format Acquisitions at Banijay Group, siger om udviklingen med “Undressed”.
-As we add three more major territories to the six already in production or on air, as well as other key territories about to close, Undressed is proving to have genuine global appeal and has quickly become a truly valuable property for the Banijay Group, slutter han.
Vi har fundet et klip fra den Italienske version.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?