Forsiden > Ny teknik > Bonnier på vej med SVoD

Bonnier på vej med SVoD

tirsdag 3. marts 2015, af Tom Dissing

De konventionelle broadcastere ser ud til endnu engang at skulle til at genopfinde sig selv.
Desværre i en stadig mere tom verden, hvor fortidens seere nu i stedet hænger ud på diverse SVoD (Subscription Video on Demand) tjenester, som den Bonnier netop har løftet sløret for at de frigiver her i foråret.
Der er fortsat ikke særligt meget ude om hvad det er Bonnier/TV4 er på vej med.
Sikker skulle det dog være at det enten bliver en ren betalingstjeneste eller en sådan suppleret med adgang til dele af indholdet efter et par reklamer.
Ideen er ydermere at “sælge (til?) (bestemte) målgrupper”, hvorfor platforme om TV4 Plays, Expressens, Dagens Nyheters og Dagens Industri allerede er planlagt at inddrage i denne tjenestes opstart.
Nicklas Norrby, TV4 bliver ansvarlig og ideen er ydermere at kombinere brugervaner med nyt indhold.
Dermed kunne det se ud til at TV4/Bonnier tager fat på den fremtid alle har været klar over kommer lige om lidt.
Nemlig den, hvor videoindholdet kun findes bag en betalingsmur. Til gengæld er der tale om eksklusivt indhold der gerne skulle kunne trække brugeren ind bag muren.
Det vil dog indtil at finansieringen falder “bedre på plads” være muligt for “annonsmarknaden att köpa och styra kampanjer över koncernens olika videotjänster”, hvilket ser ud til at betyde at denne tjeneste i første omgang fortsat er målrettet annoncørere.
Dette dog bare indtil det går op for TV4/Bonnier at de kan få deres kunder til at betale for eksklusivt indhold.
Nicklas Norrby forklarer:
-Via denna programmatiska plattform kommer vi kunna möta annonsörernas behov av enkelhet, kampanjstyrning och transparens. Inom en snar framtid är tanken att plattformen också ska kunna erbjuda målgruppsstyrning baserat på förstapartsdata från Bonnier, samt öppnas upp för utvalda externa publicister, slutter han.
Selve projektet køres af TV4-Gruppen, der allerede arbejder med et “digitalt display annonce netværk” Bonnier Ad Network, som Expressen/Bonnier News kører.
Nu tilføres der altså også eksklusivt video indhold, der må formodes at blive brugt på fleres platforme, men som - i takt med at forbrugerne ændrer vaner - kunne blive til eksklusivt indhold, der kun kan købes adgang til på en enkelt platform.
I første omgang etableres denne video annonce platform gradvist hen over det tidlige forår.
Det fremgår ikke konkret hvilket indhold det er planen at tilbyde.
Men som vi forstår det er der tale om eksklusivt indhold der kun findes i TV4/Bonnier universet.
Det fremgår ikke om tiltaget er på vej her til landet.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?