Forsiden > News > BoxerTV kunderne solgt til Stofa

BoxerTV kunderne solgt til Stofa

Størrelsen SE ejer nu 600.000 kunder

torsdag 15. december 2016, af Tom Dissing

Folk der troede at de var Boxer TV kunder, må nu erkende at det ikke er tilfældet.
Nu er de istedet kunder hos energi- og telekoncernen SE, der blandt deres mange aktiver tæller Stofa.
De har netop købt Boxer TV af Teracom Group AB, hvorefter man må formode at Stofa pludselig synes at antenne TV er det helt rigtigt, nu hvor de netop har overtaget 280.000 antenne kunder.
SE har indtil videre nøjes med at forklare at de ønsker at “forstærke deres tv-forretning og dermed sikre danske seere mere konkurrence, bedre indhold og konkurrencedygtige priser”.
Som altid når man overtager sådanne mængder af kunder, skal aftalen lige godkendes af myndighederne, hvilket dog vurderes som værende en formssag, da Stofa ikke får en såkaldt “dominerende” størrelse efter opkøbet af Boxer TV A/S.
Adm. direktør Niels Duedahl i SE-koncernen forklarer:
-TV markedet i Danmark er under markant forandring og konkurrencesituationen er intens for alle markedsaktører. Med købet af Boxer TV vil vi stå endnu stærkere i den konkurrence. Vi er to virksomheder, der bygger på en fælles ambition, som handler om at være frontløbere for et friere tv-valg. Men vi deler også ambitionen om, at nå ud til hele Danmark – også i de tyndtbefolkede områder. Den fælles retning binder os sammen, og den linje vil vi med både Stofa og Boxer TV fortsat arbejde for, slutter han og bliver suppleret af Ulf Lund, adm. direktør i Boxer TV A/S.
Han siger:
-Vi har taget en klar position i markedet ved at tilbyde kunderne et frit kanal-valg, og det har givet os en rekordhøj kundetilfredshed. Jeg glæder mig over, at Boxer nu bliver en vigtig del af SE-koncernens langsigtede vækststrategi, og at vi med SE får en ejer med nogle klare værdier, som vi fuldt ud kan identificere os med. Vi har bygget et stærkt fundament, og det tror vi, det nye ejerskab, og familie-fællesskab med Stofa, vil give os bedre muligheder for at udnytte, til glæde for Boxer og til glæde for forbrugerne, slutter han.
Købet der følger efter et lignende svensk opkøb tilbage i sommer, hvor det var Com Hem der købte Boxer TV i Sverige, ligner en god handel så længe at det er svært at få trådløst internet eller andet ud til landets mange sommerhuse.
Og naturligvis forudsat at Boxers sende tilladelse bliver forlænget, når den udløber, eller skal genforhandles.
Genforhandlingen af antenne TV, må formodes at ske i løbet af 2018 eller 2019, da sendetilladelsen udløber ved årsskiftet 2020.
Indtil da må man omvendt forvente at den eneste måde der kan ses TV på i en lang række yderområder er via Boxer TV, da det jo ellers ville være en pænt dårlig investering som Stofa/SE netop har foretaget.
Det er i den forbindelse ikke kendt hvad de har betalt for Boxer TV, men da Com Hem betalte omkring 1,25 milliarder kroner for dobbelt så mange kunder er 5-600 millioner sikkert ikke helt forkert.
Niels Duedahl fortsætter.
-Hvis du vil være konkurrencedygtigog effektiv på tv-markedet, er du nødt til at have en vis volumen. Med Boxer TV får vi ekstra tyngde, som dels giver os endnu bedre muligheder for at levere godt tv til konkurrencedygtige priser og som dels gør det muligt for os, at investere i fremtidens tv-produkt. Derudover ser vi ikke mindst meget frem til, at kunne byde Boxer TVs mange dygtige medarbejdere velkommen i SE-familien, slutter han og ser dermed ud til at love at der ikke bliver fyret særligt mange folk i forbindelse med overtagelsen, der forventes at falde endeligt på plads i 2017.
Når det falder på plads råder SE over noget der ligner 600.000 TV kunder.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?