Forsiden > News > CNN er allerede på Snapchat

CNN er allerede på Snapchat

Nu vil DR også være der

onsdag 23. august 2017, af Tom Dissing

Det er såmænd ikke længere siden end mandag, at CNN endelig kom på Snapchat, med deres “The Update”, der bliver sendt som en slags streaming, hvilket - burde - betyde at det er muligt at se med, på Snapchat, når den enkelte ønsker det.
Det er dog ikke tilfældet.
Vil du se med, må du åbne op for Snapchat på et bestemt tidspunkt, hvilket får hvad der ellers kunne have være blevet til VoD, altså Video On Demand, til at blive en slags FlowTV, bare på en ny platform.
CNN, der på Snapchat, reelt tilbyder indhold der ellers skal købes adgang til, ser det til trods ud til at være endog meget friske på dette tiltag.
Formålet kan i den forbindelse kun være et enkelt, nemlig at få de unge eller yngre seere til at kigge med, med håbet om at de senere investerer i adgang til netop CNN.
Amerikanske broadcastere er i det hele taget pænt fremme i skoene på den digitale front.
Kollegaerne på NBC, har således været igang med at få fat i de ofte omtalte millennials, med lignende tiltag, der - generelt - følges op med aktiviteter på de sociale medier, som Facebook og lignende steder.
Unge der ikke er vant til at se “The Update”, kan ikke vide at dette format, typisk består af “mindst” fem historier, der - åbenbart - vurderes til at være den maksimale periode de unge kan holde ud at se nyheder.
Det interessante i den forbindelse er at CNN ellers allerede har ret godt fat i de unge mellem 18 og 34 år.
Deres computer og mobile platforme havde således 42 millioner såkaldt “unikke besøgende” alene i juli måned, hvilket lyder flot, men som altså må være et tal der viger, hvorfor CNN nu også prøver med Snapchat.
“The Update”, der indtil videre bliver sendt dagligt ( i USA ) klokken 18.00, skulle i den forbindelse både byde på indhold der “fra TV” og eksklusivt Snapchat indhold, der kun findes der.
CNN der reelt har været med på Snapchat, siden Discover, der blev introduceret tilbage i januar 2015, er nu gået hele vejen, og tilbyder reelt indhold der kun findes på Snapchat, suppleret af et lignende tiltag som NBC har gang i, som de kalder for “Stay Tuned”, der ligeledes er et “nyhedsformat”.
Tallene der er lidt ældre for NBC, fortæller at hele 29 millioner unikke seere har kigget forbi den sidste måneds tid.
CNN har blot været igang siden mandag, så vi må formode at de også håber på gode tal om en måneds tid.
NBC kan ydermere fortælle at vilde 60 procent af deres seere til “Stay Tuned” er under 25 år, suppleret med at hele 40 procent af deres seere har kigget med i mere end 3 dage.
Både CNN og NBC vurderer derfor at der er et kæmpe potentiale i Snapchat.
For en god ordens skyld har vi historien fra Comcast, der er moderselskab til NBC og CNBC.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?