Forsiden > News > Cloud playOut og automation

Cloud playOut og automation

tirsdag 16. august 2016, af Tom Dissing

Blandt de nye produkter der bilver vist frem på BC2016, skulle være Stream Circles Cloud baserede playout løsninger.
Som med en række andre produkter lover denne producent også at den enkelte “broadcaster” nærmest øjeblikkeligt kan etablere en “TV kanal”, der derfor “øjeblikkeligt” får en masser kunder, der bare elsker at betale for det indhold ingen - fortsat - har talt om.
Omvendt, som du kan se nederst på deres promo video, vælter millioner nærmest ind med det samme, så hvorfor ikke investere i en af de løsninger som Stream Circle tilbyder.
Når disse forbehold er taget, så kunne netop det som Stream Circle tager på IBC for at vise, være relevant.
Deres løsning, er som andre en ren play out løsning, der foresgår i skyen, dog med et par indbyggede fordele, der ser ud til at være relevante.
Som eksempel er det både muligt at bruge deres tjeneste som et lineært system der distribueres via IP, der kan automatisers, samtidig med at det er muligt at tilføre en række add ons, som for eksempel fuld (?) interaktion med 2nd screens, social media og andet, der - i følge Stream Circle - løbende kan “næsten automatiseres”.
Vi forstår det sådan at det er muligt at automatisere en del af de opdateringer, der bør følge med på - for eksempel - Facebook, når et program kører lineært, eller ses forskudt.
Systemet tilbyder ydermere live video, grafik live i flere lag end de fleste har fantasi til at forholde sig til, samt et utal af muligheder med “breaking crawls”, forskellig lyd, så det rent faktisk er muligt at sende på flere sprog samtidi, og dermed enten kan dubbe, eller supplere eksisterende lyd.
Det er muligt at streame “direkte” til kunderne, via andre tjenester som Amazons content delivery network (CDN) eller direkte til Smart TV apps, HbbTV og andet.
Det må være muligt at streame direkte til mobil apps, der - naturligvis - blot lige skal programmeres.
Stream Circles løsninger skulle slutteligt være så “cost effective”, at det er ligefør de kan bruges til “non-profit” kanaler.
Vi kender ikke priserne, men dem kan du få fat i på IBC2016, hvor de skulle have en stand.
Skal der tjenes penge, er der heldigvis indbygget en playout platform til reklamer, der kan fungere sammen med for eksempel Provys, så det er muligt allerede fra starten af at arbejde sammen med “almindelige” annoncekøbere, der burde kende dette system.
Ellers må man formode at det er muligt at integrere systemer der er kendt lokalt, hvis det skulle blive relevant.
Josef Vasica, CEO of Stream Circle siger:
-If we turn our attention to the workflows of the traditional broadcaster, we may assume that they run some standard traffic system, and real-time broadcast automation to support the operations for daily services. Certainly, they would prefer not to build a new master control for each internet TV channel. This is precisely the open door for Stream Circle to offer its internet linear automation service purchased on a monthly basis to maximise cashflow efficiency. The only necessary step is to integrate the traffic system and the ad-sales platform with Stream Circle using its SOAP-based APIs to deliver the content metadata, schedules, ad-campaign content and provide on-line reporting, slutter han.
Vi har fundet deres fulde feature liste. Se den her
Ellers er her deres promo.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?