Forsiden > News > DBU lidt tættere på Discovery Networks Danmark

DBU lidt tættere på Discovery Networks Danmark

Det handler om annoncørsamarbejdet, Premium Video Network

tirsdag 15. november 2016, af Tom Dissing

Sport skal som bekendt tjene en smule penge ind til sponsorerne, hvorfor DBU, eller Dansk Boldspil-Union nu slutter sig til det såskaldte annoncørsamarbejde, Premium Video Network, som Discovery Networks Danmark står bag.
Og nu hvor MX, BT.dk, Bold.dk og andre er med, er der altså tale om et egentligt alternativ til - for eksempel - TV2, der jo ellers dominerer.
Udviklingen i dette tilfælde, betyder dog primært at der kommer flere levende billeder fra DBU, der deles eller som kan opleves på en række digitale platforme.
Ganske interessant er det rent faktisk Discoverys digitale rettigheder der bliver distribueret, hvorfor det - i princippet - er Discoverys fodboldrettigheder der får det hele til at hænge sammen.
Lige med det twist at Discovery jo netop får muligheden for at blande annoncer videoklip fra DBU, på en endnu smartere måde.
Premium Video Network der ikke er ældre end at det blev etableret her i 2016, er udvikliklet fordi MX, BT.dk, Bold.dk og selvfølgelig Discoverys egen streaming tjeneste Dplay, så et behov for at kunne vise flere videoer på flere platforme.
Katja Moesgaard, der er CEO i DBU A/S siger:
-I DBU fokuserer vi altid på kommerciel udvikling, så vi altid er relevante i markedet. Vi bruger eksempelvis mange ressourcer på, at producere unik content, rundt om landsholdet. Derfor har det været naturligt for DBU, at indgå et strategisk content samarbejde med Discovery, hvor DBU bliver en del af Discoverys Premium Video Network. Begge parter har en fælles interesse i, at landsholdet altid er relevant og samtidig bringe spillerne endnu tættere på fansene. Derudover, har Discovery mange relevante rettigheder indenfor fodbold som, kombineret med deres knowhow vedrørende salg af digitale videoannoncer, har overbevist os om, at Discovery er den rigtige partner, slutter hun og bliver suppleret af Kasper Kryger, der er kommerciel direktør i Discovery Networks Danmark.
Han siger:
-Vi har allerede et glimrende samarbejde med DBU om rettighederne til landsholdets kampe. Derfor er vi naturligvis ekstra glade for, at vi nu også kan byde DBU velkomne i vores digitale annoncesamarbejde, Premium Video Network. DBU er en ny stor, interessant spiller på WebTV-området som passer rigtig godt ind i vores og netværkets ambition om at være Danmarks førende netværk for videoannoncering, slutter han.
Folk der holder øje, vil snart kunne opleve endnu flere “videoer” fra Discovery om landsholdet, som vil kunne opleves på MX og BT.dk, publiceret som de ønsker det.
I alle tilfælde vil der være annoncer “inde i de små film”, så alle der kigger med, vil opleve reklamerne.
Discoverys påstand er at det vil give deres annoncører en merværdi.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?