Forsiden > Ny teknik > DVS bruger IBC til at hype deres post production gear

DVS bruger IBC til at hype deres post production gear

tirsdag 3. september 2013, af Tom Dissing

Hvis produktionen for længst er nået til 4K, eller blot - ind imellem - leverer til biografen, eller til andre der rent faktisk har brug for 4K opløsningen, er DVS eller Rohde & Schwarz din ven.
De tager i den forbindelse på IBC for at vise at deres CLIPSTER - der er verdens første "end-to-end IMF mastering workflow" kasse/løsning.
Som de selv skriver det kan DVS bruges til mastering med DCI og AS-02 fra SD til 4K i 3D og HFR.
Og hvis det ikke er nok kan du problemfrit starte og blive i RAW igen i 4K.
For eksempel i de formater som Sony F55 og F5 optager i.
Så når jobbet handler om IMPer eller Interoperable Master Packages, er CLIPSTER din ven.
DVS boksen kan slet og ret håndtere alt og alle formater, og skyde dem ud i netop den kvalitet/pakke du har brug for.
Bedst af alt har DVS rent faktisk kunne håndtere 4K data siden 2007, hvilket gør dem til så velvoksen en spiller at det må være lidt som at komme hjem, når "suitens hjerte" tændes.
DVS er ikke så venlige at pointere hvor meget SSD ram/diske der er brug for, for at kunne håndtere 4K.
Vi gætter på en masse, hvilket bestemt ikke gør det her til en billig løsning.
Omvendt er det hele SMPTE optimeret, og virker slet og ret i hele verden.
Når der skydes noget ud, virker det.
DCPer er som eksempel noget der klares i realtid, uanset om der er tale om 2D, 3D, 4K eller HFR ( high frame rates).
Og når menuen står på JPEG2000 encodning klarer hardwaren 96 frames i sekundet.
Vi gætter på at boksen er lodret ligeglad med om det er i 4K eller andet.
2013 CLIPSTER )( der er forskellige versioner, red. ) har support for Dolby Atmos, der kan styres i 64 "positioner" /"objects" der kan placeres hvor det måtte ønskes i lydbilledet.
Slutteligt er der support for Sony XAVC, ganske som systemet kan play backe og debayer RAW formater fra RED EPIC, Sony F65, F55 og F5.
Canon er ikke sævnt så det kan være det kommer senere (?)
Uanset hvad, klares alt RAW i realtid i op til 4K.
4K arbejde kan klares i op til 60 fps.
Stefan Albertz, Product Manager hos DVS siger:
-We are really pleased to position ourselves once again as market leader with our new CLIPSTER version – this time in the area of IMF. With our unique toolset, users will get to experience the ultimate in ease and clarity of use when processing their IMPs. At this year’s IBC, we’ll be showing our visitors many additional new features in CLIPSTER which will provide them with the greatest flexibility whether for Dolby Atmos mastering or DCI mastering for HFR, slutter han.
Læs mere om DVS, der jo også er stærke på andre områder her

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?