Forsiden > News > Dansk indhold er vigtigt for TV2

Dansk indhold er vigtigt for TV2

Størrelsen har netop afholdt Media Talk 2018

torsdag 23. november 2017, af Tom Dissing

Docken endte med at blive location til det store Media Talk 2018, hvor alt fra annoncører til dem der laver dem mødte op og hørte hvordan TV2 ser på fremtiden.
Og selv om at det ikke kan undre glæder sig TV2 til en stadig mere udfordret fremtid.
Det nye sort, i den forbindelse er Addressable TV, selv om at det dog mest var den såkaldte “digitale transformation”, der dækker over “samspillet mellem den traditionelle og digitale forretning”, der var på dagsordenen.
TV2 brugte således dagen på at præsentere de “kommercielle tiltag, der skal udfordre de globale konkurrenter på både pris og kvalitet”, hvilket konkret er relevant for reklame plads indkøbere, der som altid med reklame jo skal kunne argumentere for de kontakter de betaler for.
Kommerciel direktør Flemming Rasmussen indledte dagen med at forklare:
-Al indholdsudvikling og alle kommercielle produkter tænkes på tværs af platforme og kanaler og på tværs af hele forretningen. For os er det blevet en helt naturlig forudsætning, at vores digitale forretningsmodeller er på plads, og at de bygger bro til vores traditionelle forretning. Dette betyder helt enkelt, at vi tjener de penge, vi skal, uanset hvordan vores seere eller brugere tilgår vores indhold, og det er netop forudsætningen for, at vi fortsat kan investere massivt i dansk kvalitetsindhold, startede han og fortsatte om hvad han mener gør TV2 forskellige for de såkaldte “globale konkurrenter”.
-Det stærke danske indhold er uden tvivl vores vigtigste våben i kampen om danskernes tid og penge i et marked, som er mere digitalt og mere konkurrencepræget end nogensinde. Med den markedsudvikling, vi ser lige nu, er vi samtidig tvunget til konstant at udvikle og transformere forretningen - og helst være et skridt foran konkurrenterne hele tiden, fortsætter han.
-I et marked, hvor vanerne ændres så hurtigt, betyder hastigheden i forretningsudviklingen naturligvis meget, og derfor måler vi os selv på hastigheden i vores omstilling. Hvis vi holder fast i en udvikling, hvor vi vokser 25 procent om året på tværs af de digitale forretningsområder, så tror vi på, at vi slår markedet, sluttede han.
Dermed er det blevet tid til at kigge på fremtiden.
Og nye tiltag, der gerne skulle få annoncørerne til at komme lidt tættere på kontakterne.
Til det formål satser TV2 på såkaldt ”Addressable TV”.
Som eksempel i form af målrettede reklamer på TV2 Play.
Han forklarer:
-På TV2 Play har vi netop rundet 350.000 abonnementer - eller det der svarer til mere end 700.000 brugere. Nu har vi på begge Play-varianter et reklameprodukt, der både er markant billigere og markant bedre kvalitet, end det, annoncørerne kan købe på de globale platforme - her smelter tv og digital for alvor sammen med det bedste fra de to verdener. Vi mærker allerede en stor efterspørgsel efter produktet, og vi tror på, at Addressable TV bliver meget stort i Danmark, slutter han.
Salgsdirektør Peter Olafsson og chefen for den kommercielle produktudvikling, Christian Godske, er enige.
Peter Olafsson siger således:
-Der er grundlæggende tre ting, vi kigger efter, når vi udvikler nye kommercielle produkter på TV2: Kan det tilføre ekstra værdi til annoncørernes kampagner? Kan det imødekomme aktuelle og fremtidige behov og krav i markedet - for eksempel i forhold til at målrette og databerige? Og kan det holde den høje kvalitet og krav til dokumentation, som både vi selv kræver, og som markedet forventer fra TV2s side, starter han og fortsætter.
-Her er Addressable TV et glimrende eksempel på et initiativ, der lever op til alle kravene. Addressable TV er samtidig andet og mere end bare et nyt produkt i rækken. Det er et forretningsområde, som skal bygge bro mellem vores traditionelle tv-forretning og vores mange digitale aktiviteter. Vi vil simpelthen kombinere - eller forbinde hvis man skal blive i broterminologien - det bedste fra de to verdener, sluttede han.
Christian Godske har dog et par indspark.
Nemlig at “Addressable TV-produktet har samme høje kvalitet som tv-reklame-produktet”.
Det ser det heldigvis ud til at have, hvorfor det er kommet ind i “100 %-klubben”, der er et internt TV2 begreb.
-Med det nye produkt placeres annoncørens reklame kun omkring TV2s platforme og kvalitetsindhold, som vi kan stå inde for. Derudover ses reklamerne til ende - i fuld skærm og af rigtige mennesker, fuldt dokumenteret naturligvis. Summen af dette betyder, at TV2 kan tilbyde et annonceprodukt, der kvalitetsmæssigt ligger langt over sammenlignelige produkter i markedet. Men det, der virkelig gør produktet unikt, er dog kombinationen af ovenstående kvalitet, som man kender den fra TV2 i dag – og så det, at vi nu kan arbejde med data til berigelse af produktet, sluttede Christian Godske på Media Talk 2018.
Christian Godske følte dog lige at det var på sin plads med et eksempel, hvofor han kom ind på “ReklameBingo”, der nu er blevet downloaded op imod 200.000 gange, hvilket ud over at gøre TV2 til landets største bingo kanal, er et fint billede på den digitale fremtid.
-Her har vi også at gøre med et produkt, hvor vi kobler de digitale muligheder sammen med det stærke tv-produkt. Alt tyder på, at produktet virker efter hensigten og beviseligt øger opmærksomheden på - og dermed også effekten af - annoncørernes tv-reklamer. I en analyse, vi fik foretaget af ReklameBingo, ser vi et løft på 235 procent i såkaldt “hjulpen reklameerindring”, og dem, der spiller ReklameBingo, fortæller desuden, at ReklameBingo har gjort det sjovere at se reklamer på TV2, fortsætter han.
-Vi kommer til at videreudvikle ReklameBingo i 2018 blandt andet med en feature, hvor brugeren kan tilkendegive sin interesse for en given annoncør. Brugeren kan desuden rate en bestemt reklame, han eller hun har set, inkl. et decideret surveymodul, hvor man som annoncør kan få en tilbagemelding fra det, der i praksis måske er Danmarks største tv-reklame-panel, sluttede han.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?