Forsiden > Ny teknik > De har vist haft hylende travlt hos MayDay...

De har vist haft hylende travlt hos MayDay...

fredag 4. september 2015, af Tom Dissing

De har vist haft hylende travlt hos MayDay Film
Der var 400 biler i billedet

Hvis du ikke har bemærket at biltjenesten Drive Now åbner idag, blandt andet fordi det er billigere at parkere en elbil og fordi elbiler indtil nu har være prioriteret, er det på tide at du lige tjekker deres koncept.
Der naturligvis er netop så enkelt, at det ikke er til at tage fejl af.
De har netop placeret 400 BMW i3 el biler rundt om i København, som de håber alt og alle er friske på at køre i, når de ikke gider bussen eller når deres egen bil er på værksted.
I bedste stil er det hele ydermere hængt op på rejsekortet og en “Drive Now-app”, hvor det eneste der ikke er muligt er at få bilen til at komme af sig selv.
Alt andet, herunder det faktum at 400 biler burde være nok til alle kunne betyde at hele verden nu kan se frem til lignende koncepter der både er grønne og ret smarte.
I en forbindelse er der oplagt nok lavet en kampagnefilm der skal vise hvor smart det hele er.
Detaljen er bare at filmen såmænd ikke kun er til det danske marked.
Det er nemlig BMW i Tyskland der har bestilt via bureauet Dorten, der har hyret lokale MayDay Film til at lave filmen.
Så det gjorde de så.
Mayday Films direktør, Tue Kempf, siger:
-At arbejde sammen med en international og professionel virksomhed som BMW er en utroligt spændende udfordring for vores hus - og vi føler samtidigt, at det i den grad er en blåstempling af vores produktionskompetencer, slutter han.
Hvad han ikke når at sige er at filmen reelt er optaget i denne weekend, uden meget andet at gøre end at have en masse biler og en del teknik.
Lidt af en udfordring for producer Chris Blæsbjerg.
Han siger:
-Da vi fik grønt lys fra kunden om at lave filmen havde vi i alt 14 dage til at få clearet de mange landemærker rundt omkring i København, som bl.a. tæller Knippelsbro og Den Sorte Diamant. Med 400 biler i spil og 71 mand på holdet både foran og bag kameraet har det været en fantastisk spændende, logistisk og kreativ udfordring, slutter han.
Anders Skotlander var også producer mens Christian Bagger instruerede.
Drive Now konceptet er en “del af” Arriva ( de er franchisepartner).
Se den første teaser herunder.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?