Forsiden > News > De unge har ikke tid til lineært TV

De unge har ikke tid til lineært TV

torsdag 20. oktober 2016, af Tom Dissing

De unge seere, der i USA ofte blot kaldes for Millennials, har et problem.
De er unge, de har travlt og de gider ikke rigtigt TV længere.
Noget som TiVo har målt sig frem til, med udgangspunkt i deres kunders vaner, og deres årlige TiVo consumer survey, der nu er nået til 2016.
Og ganske interessant sker der faktisk en del på TV markedet i øjeblikket.
I hvert fald i USA.
-The media industry is facing a perfect storm with increased choice and access to content, at the cost of massive fragmentation and frustrated consumers, starter Paul Stathacopoulos, der er vice president of strategy and strategic research, TiVo.
Han fortsætter.
-The coveted millennial demographic is in the eye of this storm, consuming the most content across the most services and platforms. However, members of this generation have short attention spans, and they are the most likely to “show dump” when access to content becomes challenging. These are cautionary signs for content owners who rely on loyalty and continued engagement to rationalize and realise returns on their investments in creative properties, slutter han.
Som altid understreger TiVo deres påstande med en masse statestik.
Først ser det dog ud til at Paul Stathacopoulos vil forklare fænomenet “show dumping”, der som du har gættet handler om at droppe ellers vellidte serier, hvis det bliver den mindste smule besværligt at komme i nærheden af dem.
Og nu hvor de unge - på ingen måde - har tid til at se TV lineært, kan det være nok til at de dropper en serie.
Millennials og Generation Z seere, der hos TiVo, netop kan se deres shows når de vil ( forskudt seening ), har ingen problemer med at kigge med.
Med mindre at det “bliver for svært”.
Således viser TiVos tal at 54 procent af de omtalte millennials “show dumpede” en serie, der - for eksempel - pluseligt kun kunne ses lineært.
De såkaldte (baby)boomers, der er generationen før, dropper også serierne.
Her er det blot 17 procent der er tilbøjelig til at opgive “et show”, hvis det ikke er til at finde der og når de vil se med.
Millennials er i den forbindelse pænt brutale brugere af “indhold”.
Igen er der tale om en bred definition, der er en kombination af TV, Internet og alt andet du kan gøre på en TiVo boks.
De sidder nemlig op imod 6 timer dagligt ved deres boks.
I den tid bruger de 32 minutter på at “lede efter indhold”. Det vi andre kalder at zappe.
Ganske interessant leder de “stort set” kun efter indhold de ikke allerede har set, hvilket understreger at de altså ikke er parate til at se en film fra 1985, uanset hvor meget den bliver markedsført.
Og nu hvor der er taget hul på de unges vaner, ser det ud til at hele 73 procent af de unge har en streaming aftale.
Blandt de unge er der ydermere hele 91 procent der - mindst - har et abo.
Kigges der lidt bredere har de unge i USA adgang til 2,7 betalte streaming tjenester.
Herhjemme ville det betyde at 3-500.000 unge havde købt adgang til Netflix, HBO og TV2 Play, som eksempel.
Tilbage i USA, er der en sjov detalje.
Hele 83 procent af de unge tjekker løbende program oversigten hver dag.
Hele 53 procent leder løbende efter såkaldte “recommendations”, altså gode råd om hvad de skal se.
55 procent af de unge er parat til at betale for den vejledning, så de slap for at lede efter - for eksempel - nyt indhold, på tværs af deres Set Top Bokse, Stream bokse og Internettet.
43 procent bruger “voice commands” hver dag.
De taler altså til deres enheder, og finder det lettere end rode med mus eller fjernbetjening.
Selv om at de unge er parate til at købe adgang til det meste, oplever de stadig at der er tjenester der “ikke kan betale sig” at investere i.
Og da 46 procent af de unge efterfølgende erkender at det frustrerer dem at de - dermed - ikke har adgang til “alt”, ville de være parat til at gøre noget ved det.
Vurderingen fra TiVos side der derfor at der blandt de unge er en kraftig kontrast mellem 2viewer expectation” og banale detaljer som at indhold, uanset om det er TV shows eller serier, jo tilhører broadcasterne eller producenterne.
Tallene, der burde være pænt dækkende, er baseret på online svar fra 5500 pay-TV og OTT kunder fordelt på syv lande, suppleret med hele 2500 US interviews og 500 andre interviews i England, Frankrig, Tyskland, Kina, Japan og i Indien.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?