Forsiden > News > De unge stjerner skal fejres

De unge stjerner skal fejres

onsdag 18. marts 2015, af Tom Dissing

Hvis du stadig gik og troede at de fleste seere under 40 stadig ser TV, er her lige et vink med en vognstang.
Det gør de ikke.
Faktisk er fænomenet YouTube nu brugt så udtalt blandt seere under 40 år, at det er blevet tid til et helt event på området.
Et event som SplayDK står bag.
´Størrelsen, der er en global producent af indhold til netop YouTube, har i dag løftet sløret for at de er på vej med “Guldtuben 2015”, der vil fejre de mange unge brugere af indhold på YouTube.
I første omgang med at udråbe vindere i hele 11 kategorier.
Alt sammen noget du og alle andre kan opleve den 1. august på Bremen Teater i København, hvor de meste sete - lokale - YouTube stjerner mødes for at blive set og for at få deres pris.
I den forbindelse er Splay, som tidligere har været inde på, ikke helt lille.
De har - globalt - 11 millioner abonnenter og viser 80 millioner klip frem om måneden.
Størrelsen er ydermere den største i Norden, og har her i landet 52.644 abonnenter.
Adrian Langer, COO Splay Danmark siger:
-2015 er året, hvor YouTube kommer til at overtage seernes opmærksomhed i Danmark. Vi oplever stor fremgang i seernes engagement, og de danske stjerner bliver konstant dygtigere til at fange og vedholde seerne. YouTube bliver snart større end kommercielt TV, og Guldtuben er gallaen, der skal hylde stjernerne bag indholdet, starter han og bliver suppleret af Peter Friis, direktør for Google i Danmark.
Han siger:
-YouTube er i dag blevet den vigtigste kanal for nye, interessante indholdsproducenter i Danmark - mange tusinder af kreative stemmer, der loyalt deler deres interesser med de over 1.2 millioner danskere, der ser YouTube hver dag. Vi synes, det er helt på sin plads, at de danske YouTube-stjerner nu bliver fejret med maner, slutter han.
Adrian Langerfortsætter.
-Vi regner med et massivt engagement hos seerne. Mange YouTube-stjerner er ligeså store på Instagram og Facebook. Derfor kommer det til at eksplodere i sociale medier, slutter han og når lige at pointere at den eneste jury der er, er brugerne, og at det er deres forbrug og vaner der vælger vinderne.
Her lige en af de videoer du finder på deres side her, som 35-40.000 har set de sidste 3-4 dage.

..mener

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?