Forsiden > News > Der bliver arbejdet med et højformat

Der bliver arbejdet med et højformat

onsdag 4. maj 2016, af Tom Dissing

Du har sikkert prøvet at have en telefon i hånden, tage en selfie eller blot et fint billede, der viser hvor du er.
At der stadig findes mennesker der - først - ligger telefonen ned, kan der vel ingen tvivl herske om.
Der er dog nu - formodentligt - flere der fortsætter med at holde telefonen som sådanne nu holdes bedst, nemlig på højkant.
Derfor bliver billederne “høje”, ganske som vi er vant til i stort set alle andre medier end TV og biografen.
Og det er der nu flere der gerne vil gøre noget ved.
Altså det der brede format, hvor telefonen “ligger ned”.
Folk der ikke bruger “Snapchat” kan ikke vide det.
Men i følge en masse målinger, har netop denne app fået en masse mennesker til at acceptere at reklamerne er på højkant.
Så meget at de “accepterer” at Snapchat såmænd slet ikke fungerer hvis du holder telefonen vandret mens du bruger Snapchat.
Nu er størrelsen Virool også på vej.
Og deres ide er den samme.
Hvorfor ikke acceptere at de fleste alligevel holder telefonen lodret, og producere reklamer til dette “format”.
Og måske endda gøre det til en form for “the New Standard”, så alle kan producere indhold til den platform der nu har (?) flere brugere end TV.
Som eksempel vurderes det i USA - alene - at der er 163.7 millioner Amerikanere, der hver dag - primært - kigger på deres mobiltelefon, mens den holdes lodret.
Og sådan er sikkert overalt.
Noget Virool, der er et “programmatic video distribution company” har planer om at gøre noget ved.
Helt konkret i form af “vertical video”, der bliver den første (?) reklametjeneste til smartphones, der kun tilbyder højformats reaklamer.
Det hele bliver branded som “Vertical Reveal”, der til at starte med har fundet 12 millioner dollars i venture penge, til at gøre denne San Francisco baserede ide til det næste sort.
Virool CEO Alex Debelov siger:
-We’re excited because in the last 18 months, Snapchat has been a lone wolf in this fight, but we now have the opportunity to really make this the new standard, starter han og fortsætter.
-So our vision is that over the next year, this will become something you will see everywhere, and that will provide a much better advertiser and user experience, slutter han.
Og hvis du gik og troede at de har svært ved at sælge deres platform, tager du fejl.
De har allerede indgået en (?) global aftale med DJI, der producerer droner og nu “handheld cameras”.
Aftalen her er at de begge tester fordelene ud over et par uger, kulminerende med Cannes Lions International Festival of Creativity i Juni, hvor forventningen er at fænomenet er kommet til Europa.
Gabe Chan, global director of digital brands at DJI, forklarer:
-We need to be in front of users in some way that’s not intrusive it isnt a banner, it isnt boring, starter han og fortsætter.
-So vertical video seems like a very logical choice to us and to any advertiser in digital marketing now, slutter han.
Folk der kender til denne form for “annoncering” bør vide at det er “Rubicon Project” projektet der bliver brugt som platform.
Herfra siger John Peragine, head of video at Rubicon Project.
-From everything that I’m seeing, we believe that there will be a lot of momentum behind this unit because of the way everyone is consuming and how marketers really want to capture that experience, slutter han.
I øjeblikket bruger de fleste mennesker op imod 150 minutter om dagen på at kigge på deres telefon og dreje den rundt i et væk, da der fortsat findes masser af apps der jo netop kræver at du holder telefonen på højkanten, mens andre insisterer på at den skal være i lavformat, som på TV.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?