Forsiden > News > Discovery bag nyt reklamenetværk

Discovery bag nyt reklamenetværk

tirsdag 3. november 2015, af Tom Dissing

Annoncører der ønsker at komme i kontakt med seere og læsere på bt.dk, mx.dk, Dagens.dk, Bold.dk og Tipsbladet.dk og endelig Dplay, der er Discovery Networks Denmarks egen streamtjeneste, skal for fremtiden bruge Discovery Premium Video Network, i stedet for andre platforme.
Årsagen er oplagt nok at Discovery og de andre medvirkende ønsker mere kontrol og større andel af indtægterne end de - må man formode - får nu.
Discoverys partnere er i den forbindelse valgt fordi de alle efterlever en række krav som der bliver stillet til netværket.
Og da ideen har været at seerne/brugerne allerede ser mange videoklip på nettet, har en høj “view through rate”, at der ingen autostarter skal være, ganske som at der skal være “ingen visninger below the fold”, håber Discovery Networks Denmark at de sammen med deres nye venner kan få en masse video vist til endnu flere mennesker.
Kasper Kryger, Commercial Director hos Discovery Networks Denmark forklarer:
-Vi oplever i stigende grad, at vores annoncører efterspørger muligheden for at supplere deres tv-kampagner med digital tilstedeværelse. Vi vil gerne honorere den efterspørgsel og ser en mulighed i at supplere vores egne platforme som blandt andet Dplay med andre ledende online medier. Målet er at kunne tilbyde annoncørerne markedets stærkeste video-annonceprodukt, slutter han og pointerer dermed at målgruppen er de unge seere som DR og TV2 har svært ved at få øjnene i.
Ganske interessant er det også motivationen for at Berlingske Media er gået med i samarbejdet.
Anders Høg Laursen, Digital Annoncechef hos Berlingske Media siger:
-Discovery Networks Denmark har i dag en stærk profil på tv-markedet. Hos Berlingske Media ser vi stor synergi imellem vores stærke digitale platforme og Discovery Networks Denmark’s position hos tv- annoncørerne. Medierne flyder i stigende grad sammen, og samarbejdet vil skabe synergi for begge parter og være til stor gavn for annoncørerne, slutter han.
Vi forstår dermed at dette tiltag ikk kommer til at påvirke den konventionelle annoncering på Discovery Networks TV kanaler, der omvendt kunne tænkes at blive påvirket.
En heldig avis/web kampagne kunne jo let tænkes at blive fulgt op på TV også.
Det nye netværk går i luften 1. januar 2016, og må formodes at være tænkt som starten på mere målrettet annoncering mod de yngre seere, der som bekendt ikke kun ser TV.
De læser altså også avis.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?