Forsiden > News > Discovery er lidt udfordret

Discovery er lidt udfordret

Det handler om sidste uges forskudte kampe

tirsdag 5. september 2017, af Tom Dissing

Der er sikkert enkelte der ikke kunne vente et par timer på at se med på de mange US Open kampe, der blev sendt med et par timers forsinkelse på Eurosport, for at markedsføre Eurosport Player, hvor det var muligt at se med live.
Naturligvis mod at du betalte for adgang til tjenesten.
Tiltaget, blev nærmest øjeblikkeligt mødt med en storm af vrede fans, der - blandt meget andet - mente at de jo allered betaler for Eurosport kanalerne, hvorfor det var lidt forvirrende at de nu også skulle til at betale for at få lov til at se det de betalte for, live.
De timers forsinkelse, der formodentligt mest var tænkt som et gimmick, blev dermed til lidt af et problem, da Discovery Networks og Eurosports danske Facebook side løb ud i lidt af en shitstorm.
Rasmus Mariegaard, der er kommunikationschef hos Discovery Networks, kan dog fortælle at det problem kommer deres kunder ikke til at have en anden gang.
-De behøver ikke frygte en gentagelse lige her og nu, starter han og fortsætter.
-Vi har ingen aktuelle planer om lignende forsøg. Men når det er sagt, så er det klart, at hele medieudviklingen går i en digital retning, slutter han og når lige at understrege det.
-En rum tid fremover vil det dog være i sameksistens med flowkanaler, og det helt klare udgangspunkt er, at der samsendes live, fortsætter han.
-Der var en pæn vækst i antallet af abonnenter, men samtidig har det også gjort indtryk på os, at der har været den kritik, som der har været, slutter han.
Det er ydermere ikke kun Eurosport kunderne der har klaget.
Yousee, der distribuerer Eurosport, til deres kunder mod et mindre gebyr, har ligeledes fået klager.
Her var klagerne de samme, nemlig hvorfor kampene blev sendt forskudt.
Jacob Mortensen, der er direktør for tv og bredbånd hos Yousee, siger:
-Det er naturligvis noget, vi er meget kede af på vores kunders vegne, starter han og fortsætter.
-Hvis vi ser det her ske igen, vil det være noget, som vi måske skal have med, når vi laver aftaler med rettighedshaverne, slutter han.
Dermed kunne man tro at Discovery Networks havde glemt at fortælle deres kunder at live signalet var noget de skulle betale ekstra for.
Det mener Rasmus Mariegaard dog ikke er tilfældet.
-Vi sendte en pressemeddelelse ud i forrige uge, som der ganske vist ikke var så stor interesse for, starter han uden at fremhæve at mir.dk naturligvis tog fat i den historie, og fortsætter.
-Vi har mange programændringer, og hvis vi skulle informere om det hele, kunne vi ikke foretage os andet. Men det er klart, at det indgår i vores evaluering.
Endelig i forhold til TelcOerne, siger han:
-Kritikken fra Yousee tager vi i dialogen med vores samarbejdspartnere i distributionsbranchen. Det skal vi selvfølgelig følge op på, siger han, slutter han.
Det er dog ikke det hele der går galt for Discovery Networks.
Sidste uges landskamp gav Kanal 5 den bedste uge nogensinde.
De 755.000 seere der kiggede med, fik ikke blot kanalen ind på en flot 2. plads over de mest sete programmer.
De mange seere betød også at kanalen havde sin bedste dag, siden 2004, målt i seertal over en hel uge, alene fordi der var så mange der så bold.
Kanal 5, der i kampens hede løb med en samlet kommerciel seerandel på 36,7 procent, hvilket er intet mindre end voldsomt, kan dermed se tilbage på en uge, der for alvor fik annoncørerne og seerne til at bemærke kanalen.
Anne Garlichs, VP content and Programming, Discovery Networks Danmark siger:
-Lige som resten af landet er vi fuldstændig begejstrede for landsholdets 4-0 sejr over Polen. Samtidig glæder vi os meget over, at kombinationen af Kanal 5, underholdning og landsholdet fungerer så godt. Derfor ser vi også frem til i aften, som byder på både landsholdsfodbold og underholdning på Kanal 5. Først viser vi Danmark ude mod Armenien, og derefter er der premiere på vores helt nye underholdningsprogram, 5. gear, hvor vi får at se, hvordan kendte reagerer, når de kommer bag rattet i vilde stunts og hæsblæsende ræs, slutter hun og bliver suppleret af sportschef, Anders Bay.
Han siger:
-Det blev en helt igennem elektrisk aften i Parken – og forhåbentlig også hjemme foran skærmene. Det danske landshold er en af juvelerne blandt vores rettigheder. Intet kan samle seerne med samme kraft som landsholdet, hvis først resultaterne rammer skiven. Jordskælvssejren over Polen betyder, at vi nu ser ind i efteråret med optimisme. Det var et kvantespring i den rigtige retning, slutter han.
Balladen med Eurosport Player, skulle efter sigende have været stor nok til at Discovery Networks Danmark “senere på efteråret præsentere den nye retning for dette produkt”.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?