Forsiden > News > Discovery kaster sig over Facebook

Discovery kaster sig over Facebook

Egentlige formater på vej

mandag 4. september 2017, af Tom Dissing

Discovery kunne tænkes at være en af de broadcastere man bår holde øje med.
De har jo netop formået at forbny sig så mange gange at koncernen sender noget der sikkert overstiger 1000 kanaler rundt om i verden - mere eller mindre - med det samme indhold.
Det vil de så også til at gøre på Facebook.
Facebook har som bekendt i et stykke tid, understreget at de gerne ser mere “TV” på deres sider.
Noget de selv har fulgt op på, ved at introducere adgang til blandt andet sport, på deres amerikanske version af siden.
Nu følger Discovery så med.
Indtil videre - gætter vi på - også kun i USA.
Formatet eller “platformen” som Facebook kalder for “Watch”, er der “hvor du ser TV på Facebook”.
Her - kunne man gætte på - vil der snart være 1000vis af TV kanaler, der i erkendelse af at det er der seerne er, begynder at sende deres indhold der, i stedet for på de “TV kanaler”, hvor allerede er til at finde.
Ikke overraskende er Discovery en af de første til at rykke på fænomenet, med hvad de selv kalder for “premium mid-form shows”, der som vi forstår det - eksklusivt - vil kunne findes netop på “Watch”, og måske ikke andre steder.
Det første show/serie der kommer, bliver “Celebrity Animal Encounters”, hvor - gætter vi på - kendte, som Kristen Bell, møder dyr ude i naturen og taler om det.
Åbenbart i badedragt som i tilfældet med den omtalte skuespiller.
I den forbindelse ser det ud til at “Celebrity Animal Encounters” reelt er et helt nyt format, der dermed får premiere på Facebook og først senere kan opleves i “TV”, hvor Animal Planet ellers plejer at holde til.
Vi erkender ikke at vide om dette format - samtidig - bliver rullet ud i resten af verden.
Men gade vide om det ikke er planen at åbne op for dette show, der beskrives som “celeb reality” i de markeder, hvor netop Animal Planet findes, og hvor det er planen af sende “Celebrity Animal Encounters”.
Premieren er “i den første uge af september”, hvilket må siges at være den uge der er startet idag, så med lidt held, kan du se med, når “Watch” åbner her i landet.
Discovery har ydermere planer om at sende (?) “Still a Mystery” og “Say Yes to the Dress”, der er et Spinoff, af originalen, der - igen - kan tænkes at være en eksklusiv “Watch” premiere, der ellers kun kan findes på TLC.
Paul Guyardo, Chief Commercial Officer, Discovery Communications, siger:
-We’re thrilled to be partnering with Facebook because the new Watch platform shares our commitment to engage passionate fans and create communities through video, starter han og fortsætter.
-This is also another example of our commitment to delivering compelling, original content to superfans across all platforms, slutter han.
“Watch” blev testet på en “begrænset gruppe i USA” tilbage i august, og/men bliver rullet ud nu.
Det er fortsat uafklaret om fænomenet er på vej til Europa, og hvornår det kommer.
Indtil videre kan folk der ser “Watch” i USA, glæde sig til:
“Celebrity Animal Encounters”, hvor Kristen Bell, Justin Hartley, Fabio og Danny Trejo møder dyr i “loveable, crazy, shocking and outright hilarious” situationer.
Det er Asylum Entertainment, der har produceret fem episoder, til at starte med.
“Still a Mystery” fra Investigation Discovery, som vi her i landet kender som “ID”.
Historierner er “Suicide or murder”, “Runaway or kidnapping”, “Accidental or premeditated”.
Der er igen planlagt fem episoder.
“Say Yes to the Dress Spinoff”, der er et TLC format. Det handler om at “Say Yes style”, nu bare på Facebook. Planen er fortsat at overraske “brides” og give dem “the ultimate bridal experience with the hep of experts”.
Som vi fortstår det, er “Celebrity Animal Encounters” et helt nyt format, hvorfor vi kun kan finde et klip fra den originale serie.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?