Forsiden > News > Discovery opdaterer indhold

Discovery opdaterer indhold

onsdag 12. oktober 2016, af Tom Dissing

JB Perrette, der er president og CEO på Discovery Networks International, har netop annonceret at han er på vej til at “rekonstruere” de såkaldte kreative aktiviteter i London.
En formulering vi i første omgang troede handlede om markedkedsføring.
Det gør det ikke.
Det handler i stedet om de store mængder indhold der løbende sættes igang for de uendeligt mange Discovery Network, der jo også findes her i landet.
Noget Marjorie Kaplan, sørger for bliver sat ii værk.
Hun leder The International Content Group, der tidligere var baseret udelukkende i USA.
Nu kommer denne afdeing, som vi forstår det også til England, og bliver en del af “the UK/Ireland business”, under Susanna Dinnage.
Marjorie Kaplan har dog været i London et års tid, så hun og JB Perrette kunne få udtænkt en strategi for den internationale “content investering”, samtidig med at den såkaldte “relation” til “the creative community” og “the global content pipeline” blev bedre.
Med andre ord en centralisering af hvor indholdet bliver købt henne i forhold til de markeder det skal sendes på.
Og selv om at der indtil videre ikke er blevet produceret særligt meget dansk indhold globalt på Discovery Networks, tyder noget på at det nu er - potentielt - lidt lettere, da forhandlinger om en 65 episoders produktion om livet på Maersk skibe ( som eksempel ) nu kan pitches i England, og ikke i USA.
Susanna Dinnage er i samme omgang blevet president og MD, Discovery Networks UK/Ireland, med ansvar for “Content creation” til “the international business”.
Dermed skal hun ikke kun udvikle nye formater til det engelske publikum, hun skal også udvikle til det globale marked.
Dette kommer dog til at ske sammen med andre “international teams”, så der kan blive udviklet en masse nye formatet til verdensmarkedet.
Susanna Dinnage ( mørkhåret )startede i sin tid hos MTV og var med til at starte Channel 5 i England op.
Hun startede hos Discovery for syv år siden og har blandt andet været General Manager of the UK and Benelux businesses.
Den korte version om hvorfor hun stadig er hos Discovery kan sikkert også siges at være at hun har fordoblet indtægterne for “the UK business” samtidig med at hun har sørget for at et utal af andre kanaler er kommet godt igang, herunder hele TLC.
Det er som eksempel hende der har godkendt “adventurer Ed Stafford”, ganske som hun har sat UK versionen af “Say Yes to the Dress” iværk. TLCs største UK hit i 2016.
JB Perrette siger:
-Susanna is a great creative and commercial leader. She has successfully grown the UK business over the last seven years and has been instrumental in building our brands and channels in our biggest market outside the US. Redeploying resources to the UK team, as well as bolstering the innovative work done by Discovery’s local creative teams worldwide, will ensure a healthy pipeline of content for the company’s loved brands around the world, starter han og fortsætter.
-Marjorie is an incredible business leader, widely admired both internally and externally, having transformed multiple businesses at the company and with long-running hit series on virtually all our channels, to her credit. I know she is excited to seek out an entirely new challenge, but her legacy will remain and she will be missed, slutter han.
Susanna Dinnage supplerer:
-Aligning our London-based content creation business with the UK business really underscores our creative and financial commitment to the UK production community. Discovery is a great company with fantastic brands and channels and a lot of amazing creative talent. I am really looking forward to harnessing our own talent and ideas with the innovative production sector in the UK to develop new ideas, talent, genres, formats and funding models that resonate both with UK audiences and across the globe, slutter hun.
Marjorie Kaplan er enig.
Hun siger:
-I believe strongly in the power of global content and universal human stories. Discovery’s international business must prioritise local relevance to best serve international audiences and drive growth, and further leverage its incredibly creative talent around the world. As a result, the current central structure doesn’t make sense for the company or for me. Although this is a bittersweet decision for me, I expect it to also be the start of new adventures as exciting as those I have undertaken while at Discovery, slutter hun.
Vi har ingen anelse om udviklingen kommer til at påvirke det danske marked direkte.
Noget tyder dog på at rejseaktiviteterne fra København til London er pænt intensive i disse dage.
Så noget kommer det nok til at betyde.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?