Forsiden > News > Endnu en Millennials analyse

Endnu en Millennials analyse

mandag 9. maj 2016, af Tom Dissing

De unge foretrækker stadig oftere streaming - nærmest uanset hvad - frem for lineært TV.
Nyeste tal, der denne gang er fra Horowitz Research, der har begået “the State of Cable & Digital Media 2016 report”, handler om at de såkaldte Millennial, har det stadig sværere med TV.
Disse, der er de 18 til 34 årige, bruger nu 54 procent af deres tid foran TV, med ikke at se TV.
De streamer, alt fra deres telefon, til apps på TV, til gode gamle Netflix, der kort og godt er så stor at denne tjeneste nu altid fylder meget eller mest i de unges forbrug.
Således også denne gang.
Hvad der ikke fylder meget, er flow TV.
Bevares, live eller flow har måske en anden status i USA, hvor denne rapport er fra, end her i landet.
Men nu hvor de unge er nede på 25 procent live og 75 procent alt andet, er det måske på tide at de nationale TV stationer også tjekker op på de unge og deres vaner.
Målt på alle, hvilket i USA er alle over 18 år, er forholdet stadig 50 procent live og “bare” 29 streaming.
Som altid med disse analyser er det ikke helt klart hvordan “The Horowitz study” er udtænkt.
Som eksempel fremgår det ikke om streamet live TV, er live TV eller optræder som stream.
Herhjemme er det jo efter sigende blevet ganske populært at streame TV stationer i stedet for at se dem, hos en udbyder som YouSee eller andre.
“The Horowitz study” vurderer dog uanset dette, at de “has been tracking the rapid shift from traditional (live, PVR, and VOD) to streaming”.
En udvikling der reelt startede i 2012, og som nærmest er vokset uge for uge lige siden.
Og netop her har de rent faktisk målt på streaming - igen uden at sige om det er en del af live TV - eller streaming.
Men, den ugentlige andel af streamed live TV er vokset fra 15 procent i 2012 til 54 procent i 2016, blandt de føromtalte Millennials.
Der samtidig har sænket deres live TV forbrug fra 75 procent til 39 procent.
Analysen, og det er her det for alvor bliver uhyggeligt, viser for første gang at de unge nu er mere tilbøjelige til at tænde for Netflix ( eller en anden streamer, red. ) når de tænder for deres TV.
Analysen viser således at hele 36 procent nu hellere tænder for Netflix ( eller en anden streamer, red. ), hvis de overhovedet når hen til deres TV.
Når de kun til telefonen, eller andet, er live TV heller ikke rigtigt noget de unge tænker over.
Heldigvis for broadcasterne er det fortsat kun 13 procent der “kun” streamer, og som dermed overhovedet ikke ser live TV.
Stephanie Wong, der er Horowitzs director of marketing and strategy, siger:
-It’s an exciting time to be in the video industry. Established MVPDs like Comcast and new players like Layer3 alike are seeking to improve the value proposition of pay TV and reinvent the traditional TV experience with features like voice control, social media integration, and a more seamless cross-platform viewing experience. Whether these features will be enough to keep Millennials with traditional distributors is the next big question, slutter hun og løfter sløret for at de broadcastere der følger med, og prioriterer de unge burde have en chance for at fange dem, og dermed de næste par generationer.
Dem der - fortsætter - med primært at producere og broadcaste indhold til de seere der er flest af nu, kunne dermed tænkes at have et problem selv i den nære fremtid.
Det er jo ikke længere kun de unge Millennials, der streamer.
Det gør deres forældre og bedste forældre altså ogs.
Millennials selv, får også børn på et tidspunkt.
Og nu hvor mor og far ikke ser TV.
Hvorfor skulle deres børn så begynde på det.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?