Forsiden > Ny teknik > Facebook dropper Oculus VR

Facebook dropper Oculus VR

Det er uklart om det er 100 procent eller mindre

mandag 8. maj 2017, af Tom Dissing

Facebook der i et stykke tid har drevet størrelsen Oculus VR, der producerede sil og indhold til deres eget Oculus virtual reality headset, der er et af de “sædvanlige” VR headset, der - åbenbart - ikke er helt så populært som Facebook enten forventede at VR blev, eller også har forbrugerne og/eller andre indholdsproducenter overhalet Facebook.
Indtil videre er udmeldingen dog også bare at The Oculus Story Studio ikke længere laver - “eget” indhold, men fortsat vil supportere andre med såkaldt VR-ready indhold.
Størrelsen har dog ingen planer om helt at “opgive” produktion af hvad de selv kalder for “movies and films made for VR”.
Omvendt er det altså enten næsten eller helt lukket, som Jason Rubin, forklarer det i Facebooks blog om emnet:
-We’re still absolutely committed to growing the VR film and creative content ecosystem, slutter han.
Rubin har siden været på de officielle Facebook sider for at pointere at Oculus VR vil få en større fremtid hvis de i stedet for at producerer eget indhold, fokuserer på andres, der både vil betyde at der kommer mere indhold, ganske som at det ikke vil koste Oculus VR og dermed Facebook “så mange penge” som det gør nu.
Det er omvendt allerede nu et hav af mere eller mindre fantsaifulde produktioner idag mere i “360 grader”, end i VR, hvilket - omvendt - kunne være en form for forklaring på hvorfor Oculus VR prioriteres mindre.
Oculus VR studiet der befinder sig i Californien, har mens det “selv producerede” produderet pænt meget indhold.
Som vi forstår det har Facebook tidligere afsat op imod 250 millioner dollar til content ( også spil), der senere er blevet suppleret med 50 millioner mere.
Målet ser ud til nu at være at Oculus VR studiet i stedet for spil ( overhovedet) vil til at satse eksklusivt på “non-gaming, experiential VR content”, der skal “jumpstart the most innovative and groundbreaking VR ideas”.
Selv om at det kunne se ud til at der bliver skåret i budgettet til Oculus VR, kan det dermed - potentielt -vise sig at handle om det modsatte.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?