Forsiden > News > FlowTV har en fremtid viser ny rapport

FlowTV har en fremtid viser ny rapport

torsdag 3. december 2015, af Tom Dissing

En af de graverende fejl som en række broadcastere - kunne mistænkes - for fortsat at begå, er at de fortsat tror at det handler om at fortælle deres TV seere at der også sker en masse på deres online steder.
Detaljen er jo at alle der ser TV, allerede ser TV, så hvorfor fortælle dem at de skal finde online aktiviteterne og der - finde ud af - at det de finder der, typisk er versioneringer af det de allerede har set på TV.
Og det er netop det som “Conquering Content”, der er den årlige analyse fra HUB Research llc., kan fortælle.
I stedet for at forsøge at aktiviere TV seerne online, kunne broadcasterne overveje at forklare deres online brugere at de såmænd også sender flowTV.
Som vi forstår det er det muligt at få “FREE excerpt” tilsendt, ved at sende en mail til HUB Research llc.
Læs eventuelt videre her, hvordan du gør det.
HUB Research llc. har dog allerede sluppet et par interessante detaljer.
Som eksempel viser deres rapport at seerne nu leder efter nyt TV indhold på onlinetjenesterne, også kendt som streamerne.
Og hvis de ikke finder noget hos den ene, går de ikke tilbage på flowTV, men videre til den næste streamer.
Rapporten siger således:
-Viewers are twice as likely to say “I’m always on the lookout for new shows to watch” (29 procent)
Mens 15 procent siger: “I’m happy with my current favorites”
Blandt såkaldte “online viewers” er appetitten efter nye formater.
Således har HUB Research llc. fundet at de husstande der har 2 eller flere tjenester - som eksempel TV2 Play og Netflix - for 35 procents vedkommende løbende leder efter nye serier og formater.
Der er blot 10 procent der er “tilfredse” med de serier og formater de allerede har adgang til.
Underforstået.
Var der serier de kunne tænkes at have lyst til at se som flow TV, burde det være muligt at få dem “tilbage” til skærmen, eller lokke med eksklusivitet online suppleret med flowTV.
Analysen har dog set det potentielle problem.
Nemlig at seerne er på vej til at bliver overvældet af de enorme mængder nyt indhold.
I den forbindelse siger denne analyse, der baserer sig på det amerikanske TV marked at:
-51 procent vurderer at der er så meget ( online ) indhold at de ikke ved hvor de skal starte ( op fra 42 procent i 2014)
Og.
-57 procent foretrækker (online) tilbud hvor det er let og enkelt af finde det (nye) indhold de leder efter ( op fra 48 procent sidste år)
Og så er det vist blevet tid til den rigtigt gode nyhed for flowTV og dermed for broadcastere der fremme i skoene.
Online TV skal “nye” TV seere.
52 procent af dem som HUB Research llc. talte med opdagede nemlig de serier og formater de endte med at se som flowTV.
Desværre ser det ud til at man skal købe hele rapporten - som vi ikke kender prisen på - for at finde ud af hvordan disse seere trækkes over på flowTV, hvis det er relevant.
Som pointeret, læs videre her, hvor det skulle være muligt at få fingre i dele af eller hele rapporten.
Som vi forstår det er tallene baseret på 1200 US TV seere der har bredbånd og som er fra 16 år til 74 år.
Rapporten er årlig.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?