Forsiden > News > Flowstreamere har succes

Flowstreamere har succes

C More har nu to millioner kunder i Sverige

fredag 9. december 2016, af Tom Dissing

Svenskerne elsker det nye TV4 Play.
Eller rettere, fusisonen af C More + TV4 Play der er en bare 6 måneder gammel streamtjeneste.
C More, der er en del af Bonnierr, har længe været en - primært - satellit baseret TV distribution, der bærer samme navn.
Denne har dog lige så længe været “dyr”, eller i det mindste kostet det samme som kabel TV, hvilket kunne hænge sammen med at denne distributør har vurderet at de kunne tage den samme pris for et “lignende” produkt, der hvor der ikke var andre muligheder.
Kunderne har dog med pænt høj hastighed - over de sidste par år - vendt ryggen til parabol TV, for i stedet at kaste sig over lignende produkter, der i tilfældet C More, nu har eksisteret i en streamversion de sidste seks måneder.
Bedst af alt er dette produkt “billigt” da det kun er de unge kanaler der er med i pakken, mens sport tilkøbes.
Og for at gøre en kort historie, endnu kortere, har svenskerne taget tjenesten til sig så meget, at den på et halvt år er vokset til at have 2 millioner kunder.
Et antal der kunne tænkes at hænge samme med at der har været en masse gratis, prøve periode tilbud ude, formodentligt kombineret med at det nu er muligt at få C More som en del af et mobil abo, hvor det - default - er aktiveret.
Uanset om brugeren vælger at bruge tjenesten eller ej.
Igen.
Der er to millioner brugere, der nu ser “FlowStream”, der dækker over at deres TV kanaler streames, typisk til unge seere, der ikke har et TV eller antenne/kabelt TV forbindelse.
De har dog en mobil, som de ser TV på.
Den nye tjeneste, TV4 Play, der reelt er en fusion/navneskifte af C More og TV4, altså et C More med mere TV4 indhold, samler samtidig et nu tidligere problem for TV4, da deres TV4 Play tjeneste indtil nu var reklamefinansieret/gratis, mens C More var premium pay TV.
Det er det ikke mere.
Nu fusioneres C More og TV4 Play, der begge - som en del af - Bonnier Broadcasting - gør TV4 til Sveriges største streamer, der - udelukkende - tilbyder flow TV.
Motoren i de to millioner kunder ser dog fortsat ud til at være C More, hvilket jo blot betyder at de unge kunder nu får “mere” end de fik tidligere, eftersom at det nye jo er indholdet fra TV4, som de omvendt kommer til at betale for nu.
Casten Almqvist, vd for Bonnier Broadcasting forklarer:
-TV4 Play har etablerat en unik position både bland både användare och annonsörer. På ett drygt halvår har vi nått dubbelt så många inloggade användare som vi hoppats på - det är ett styrkebesked kring TV4:s erbjudande. Tack vare investeringarna vi gjort i teknik, innehåll och användarupplevelse är TV4 Play nu på god väg att bli den destination där den totala tv-upplevelsen börjar för våra användare, starter han og fortsætter om indholdet.
-Med egna originalserier, exklusiv sport och det bästa från Hollywood kombinerat med TV4:s lägereldsprogram reklamfritt får nu C More ett unikt engagerande utbud på den svenska marknaden, som du inte kommer att kunna hitta någon annanstans. Kraften i att ha det breda innehållet som det pratas om är enorm. Samtidigt kommer vi att fortsätta utveckla den tekniska användarupplevelsen, slutter han.
Kunder i Sverige der allerede nu har et såkaldt TV4 Play Premium abo, kommer end ikke til at mærke ændringerne, da deres tjeneste bare fortsætter og nu giver dem adgang til C More også.
Alle andre vil enten opleve at de skal til at betale, eller at de stiger lidt i pris, da de nu også får adgang til TV4 indhold.
Fælles for hele projektet ser ud til at være at det er endnu et reklamefrit univers, hvilket - kunne - understrege at seere er parate til at betale “ekstra” for at slippe for reklamer.
Tiltaget går dog en smule længere.
Kunderne vil fra - cirka nu af - kunne se alle TV4 flow kanaler, på C More ( flowstream versionen ), og netop se disse kanaler som streamet som Flow, hvilket - igen - ser ud til at understrege at seerne ikke længere mener at der er “forskel” på et streamet signal, og det der er i en antenne/kabel TV.


Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?