Forsiden > Ny teknik > Først Netflix nu Eurosport

Først Netflix nu Eurosport

Har indgået gigant aftale om OTT distribution/streaming i 52 lande

onsdag 2. november 2016, af Tom Dissing

Folk der ikke tænker så meget over hvad streaming egentlig er for noget, har sikkert heller ikke tænkt over forskellene på OTT, SVoD, VoD og de mange varianter der findes.
Det er heller ikke vigtigt.
Fælles for dem alle er nemlig “mere indhold til seerne”.
Noget Discovery tager særdeles seriøst.
Så meget at det netop har indgået en omfattende aftale med BamTech Media om udvikling af en Discovery streamingplatform, til alle deres andre streamplatforme, der nu samles under et.
Discovery og BamTech Media er således på vej med en streamtjeneste, der snart vil kunne tilbyde indhold som du aldrig har set det før her i landet.
Og i 51 andre lande i Europa.
Indhold der sagtens kunne tænkes at inkludere den amerikanske Major League Baseball, MLB, da BamTech Media såmænd er et datterselskab af netop MLB.
Blandt deres andre kunder - altså BamTech Media - er HBO, NHL, WWE samt en række andre streamere i USA og globalt, der alle har valgt en løsning som BamTech Media producerer.
Fokus er dermed - som du har gættet - sport.
Derfor er det også sport Discoverys satser på, med denne platform, her i landet.
Planen er dog at Dplay og Eurosport Player flyttet samme på denne platform, så der bliver altså også plads til andet.
Forventningen er ydermere tidligt 2017, nu hvor Danmark bliver land nummer 2 - efter Norge - der migreres.
Det er ikke kendt for nuværende om Discovery har planer om at supplere med eksklusivt - stream- indhold, eller blot samle flere af deres kanaler og tjenester et og samme sted.
Sikkert er det dog at BamTech medias aftale med Discovery ikke er eksklusiv.
Så leder i også efter en ny streamingplatform, er de mere end friske på at hjælpe.
Altså når de lige har fået de andre 52 landet på plads.
David Zaslav, President and Chief Executive Officer at Discovery Communications, siger:
-Discovery has been investing internationally in new business models and brands for decades, resulting in the most extensive global footprint in media, starter han og fortsætter.
-The formation of this world-class technology provider, BAMTech Europe, with our partners at BAMTech, accelerates Discovery’s long-term strategy to bring our premium content to more viewers across more screens than ever before, slutter han og bliver suppleret af Bob Bowman, MLB President, Business & Media.
Han siger:
-The collaboration of Discovery’s breadth of live sports content, including the Olympic Games, and BAMTech will bring European fans access to these valuable events like never before, starter han og fortsætter.
-Discovery has been a global leader in media and will be a great partner in expanding BAMTech to Europe, with an eye to developing new models for delivering content in the best interests of customers. We can’t wait to get started.
JB Perrette, President and Chief Executive Officer at Discovery Networks International, er også glad.
Han siger:
-Across Europe, Discovery has led the way in pay-TV and free-to-air services, and expanded into new content genres such as general entertainment and sports, starter han og fortsætter.
-This partnership with BAMTech is an important next step in our evolution to develop more consumer centric capabilities and services – focused initially on Eurosport, slutter han

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?