Forsiden > News > Forvent en masse esport på MTGs kanaler

Forvent en masse esport på MTGs kanaler

torsdag 12. november 2015, af Tom Dissing

Ejerskabet af et af verdens største såkaldte esport selskaber, DreamHack, har netop skiftet hænder.
Selskabet der står bag globalt kendte DreamHack Summer festival og DreamHack Winter festival i Sverige, der bliver suppleret med en række andre “digital” festivals”, der sidste år fik 105.000 mennesker til at møde og spille sammen i de samme lokaler.
Online nåede esports fans op på at spille og hygge sammen i 34 millioner timer i og med DreamHack online indhold.
Folk der ikke kender til esport, kan ikke vide at det er en cirka 20 år gammel “sportsgren”, hvor computerspillere kæmper om at vinde “The DreamHack Open European esports championship”.
Noget der er så rasende populært at mere end 100.000 mennesker årligt møder op i Sverige for at spille og se andre spille esport, suppleret med “nationale mesterskaber” i blandt andet Spanien, Romænien, Rusland, Frankrig og England, for at nævne et par nationer hvor der bliver spillet DreamHack.
Tyskland og USA er med - med nationale hold - i 2016, for første gang.
Nu har MTG så købt selskabet bag DreamHack, for 244 millioner svenske kroner.
Måske ikke verdens største forretning.
Men nu hvor selskabet bag DreamHack tjente 69 millioner svenske kroner i 2014, kan der vel ingen tvivl være om at epsort er en “sportsgren” der kan blive meget større.
Specielt nu hvor MTG må formodes at sprede den ud over alle deres platforme i 2016 og fremefter.
MTG har tidligere købt 74 procent af ESL, der er verdens største esports selskab.
Og da de også netop har investeret i Zoomin, Europas største multi-channel network og i Splay der er det største multi-channel network in Skandinavien burde der være plads til at udvikle esport til en multimillion forretning, der kommer til at omsætte for væsentligt mere end den gør idag.
Jørgen Madsen Lindemann, MTG President and CEO siger:
-DreamHack is the leading esports company in Scandinavia and attracts millions of passionate gamers to its online leagues and live events. This complements our recent investment in ESL, and reinforces our commitment to video gaming as one of the most watched and fastest growing online video categories. We are excited about working with DreamHacks talented team to bring this great entertainment to even larger audiences around the world, starter han og fortsætter.
-Our strategy is to invest in relevant, complementary and scalable digital brands, content and communities. We are creating a digital video entertainment ecosystem and esports is at the very centre of this given its global appeal and huge following, slutter han og bliver suppleret af Marcus Lindmark, DreamHack CEO.
Han siger:
-DreamHack is already Swedens largest digital festival. MTGs investment will not only enable us to consolidate our position, but also accelerate the international expansion of our festivals across the globe. Our vision is to make DreamHack the festival of choice for Millennials everywhere. We have years of experience as an innovative and successful esports organizer and broadcaster, and of making entertaining esports content for both traditional and digital media partners. We have been working closely with MTG for the past two years to grow the esports even further, so we know each other well and look forward to taking our cooperation to a new level, slutter han.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?