Forsiden > News > Fox har købt endnu et Nordic World show

Fox har købt endnu et Nordic World show

onsdag 16. december 2015, af Tom Dissing

Fox har vist stor interesse i at blive den første broadcaster til at sende et “modern and powerful re-interpretation of the last hours of Jesus Christ” som en slags musical, hvor sangere, skuespillere og kendte kigger forbi for at fortælle deres forståelse af “the biblical story”, udført med sang, skuespil eller andet, der hvor de medvirkende er.
Altså en slags studie med reportere som vi kender der hjemmefra.
Som vi forstår det har Fox købt konceptet, der hedder “The Passion”, som er skabt af Jacco Doornbos, exec producer på Eye2Eye Media, via Nordic World, der altså sælger dette format globalt.
Uden helt at have forstået konceptet, skulle der være over 1000 medvirkende, der “udførerer” de primære funktioner i showet, nemlig en slags forklaring af de sidste dage af Jesus liv, udspillet på en scene mens publikum kigger på.
Vi har fået fat i at der midt i det hele er et kæmpe stort “neon-lit” ( neop farvet ?) kors, der har rollen som det kors hvorpå jesus ender med at dø.
Formatet er allerede - næsten - også købt af tyske og norske broadcastere, der dog skulle tænke lidt over formatet før de sætter det i produktion lokalt.
Paulina Eklund, Nordic Worlds VP of sales, siger:
-We believe The Passion will have as powerful an impact in the US as it has in the Netherlands. Every year since 2011, the event has attracted thousands of Dutch people to the streets and many more to their TV screens, entertained and moved by one of the worlds great stories, starter hun og fortsætter.
-It not only delivers a powerful emotional and moral punch but it also responds to the demand for live experiences that entice audiences to watch content in real-time, slutter hun.
Nordic Worlds har i følge Paulina Eklund, også solgt en tre timers version af “The Sound of Music” som live TV til USA og Danmark.
Et format der netop nu er ved at blive produceret/forberedt til ITV i England.
Vi erkender ikke at vide om “The Sound of Music” er blevet sendt her i landet, og det fremgår ikke af historien hvem der eventuelt kommer til (/ har ) at sende dette format.
Eye2Eye Media står som vi forstår det kun bag “The Passion”. Ikke tre timers versionen af “The Sound of Music”.
Her et klip fra 2014 versionen i Holland.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?