Forsiden > News > FremantleMedia og Skylark er blevet venner

FremantleMedia og Skylark er blevet venner

onsdag 9. september 2015, af Tom Dissing

Det er ikke mange timer siden at vi første gang hørte om Skylark.
Og at de var på vej “tilbage” til vores lokale marked.
Hvis de nogensinde har været væk.
Detaljen er jo at de i sin tid stod bag etableringen af Blu.
Nu hedder de Skylark og er på vej med to ting.
Formater og formater.
Og da de er kendt for at få gode ideer, har et andet selskab der er kendt for deres gode ideer, FremantleMedia, indledt et samarbejde med dem med henblik på netop at udvikle koncepter sammen.
Indtil videre er det blot ude at “The Skylark founders will work closely with FremantleMedias Director Global Entertainment, Rob Clark, to develop new ideas”, som de skriver det i en presseting.
Om det så rent faktiskt betyder at der allerede er flere ting på vej, eller om de først lige skal opfinde dem finder vi sikkert ud af i en fart.
Planen er det til trods at udvikle formater til “global production” i en form for fællesskab med netop FremantleMedia.
FremantleMedia er specielt glade for at de nu er blevet lidt bedre venner med “Nielsen and Zachariassen”, der er globalt kendte for “Total Blackout”, “Spoofed”, “Bang Bang” og endelig “The Eurovision Song Contest 2014”.
Henrik Hancke er ydermere manden bag FremantleMedias “Master Athletes” (“Atleterna”), der lever på SVT1.
Og selvom at FremantleMedia købte Blu tilbage i 2005, er de alle stadig venner.
Noget der oplagt nok er sket ved at Blu jo fortsatte med at producere en række FremantleMedia formater.
Herunder “X Factor”, “Idols”, “Got Talent” og endelig “Farmer Wants a Wife in Denmark”.
Nielsen and Zachariassen siger i forbindelse med deres nye venskab med FremantleMedia:
-We first began working with FremantleMedia in 2000, and we have loved working with them ever since. They have a fantastic reputation for telling great stories and making shows loved by audiences all over the world. As producers, they provide us with amazing support, while still giving us the creative freedom to produce and develop projects that we want to make. We can’t think of a better partner to take our shows global, slutter de og bliver suppleret af Rob Clark, der siger:
-I’m very excited by the opportunities that this new creative partnership presents. Henrik was one of the first people I met when I joined FremantleMedia 12 years ago, and I still believe he has one of Europe’s most creative minds. We look forward to working with Henrik, Per and the Skylark team on their new shows, slutter han.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?