Forsiden > Ny teknik > Heftige forventninger til 4K og OTT

Heftige forventninger til 4K og OTT

onsdag 17. august 2016, af Tom Dissing

Ind imellem bliver forventningerne til fremtiden lige lovligt vilde.
Tag for eksempel den nyeste analyse fra Juniper Research.
Her er vurderingen at OTT, og i realiteten dermed - stort set - alt andet end “Cable TV” er fremtiden.
Så meget at Juniper Research vurderer at 189 millioner husstande engang i år 2021, vil være overgået til en - eller flere - streamtjenester, der - må man formode - distribuerer data via Internet, til den enkelte forbruger, der derhenne i fremtiden, kan vælge mellem en række 4K tjenester, der er vokset fra 2.3 millioner husstande her i 2016.
Juniper Research, er som altid ikke voldsomt præcise, men forventningen er at omkring 10 procent af den amerikanske befolkning inden 2021 vil overgå til at foretrække, og om muligt kun se 4K indhold “online”.
Enten på properitære platforme, eller på det ofte omtalte Internet.
Vurderingen der - kunne man formode - delvist - baserer sig på den udvikling der nu har flere år bag sig, og som globalt kendes som Netflix, og løbende tal fra alverdens TelCoer, der alle vurderer at vi forbrugere stort set helt dropper at være på Internet via en ledning, og i stedet overgår til “altid at være på”, på diverse mobile platforme ( læs mobilen, eller din tablet, red. ) og der forventer at kunne se 4K indhold når og hvor det passer os.
Lauren Foye, der er Juniper analyst siger:
-The popularity of online video has seen the use of set-top boxes from vendors such as Roku and Amazon soar, starter hun og fortsætter.
-However, delivery mechanisms for content have seen slower adoption, as the availability of 4K capable streaming devices is limited.
Hun fortsætter.
-New device launches, such as the 4K capable Xbox One S this month, among others, are likely to spur a boost in 4K usage, slutter hun og når lige at pointere at forventningen er at de såkaldte “Connected TV”, der er det store inde i stuen, er den platform der forventes at drive markedet for “streamed 4K indhold”.
Det undsiger dog ikke at folk enten samtidig, eller snart vil forvente at kunne finde det samme indhold, måske endda i samme høje kvalitet på deres telefoner og tablets.
Uanset hvad, er det oplagt at broadcastere der ikke er klar over hvad forbrugerne ønsker, hurtigt taber kampen om seerne.
Analysen, som vi formoder kan købes af Juniper Research hedder “the Digital TV and video: Network and OTT strategies 2016-21 report”.
Som vi forstår det, er den nyeste rapport ikke ude på deres site endnu. Her dog et link til en rapport fra juli om næsten samme emne og periode.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?