Forsiden > Ny teknik > Hvorfor er TV ikke permanent interaktivt ?

Hvorfor er TV ikke permanent interaktivt ?

onsdag 3. december 2014, af Tom Dissing

En ny og ikke specielt relevant rapport ser ud til at have fundet frem til at salget af såkaldte “Interactive whiteboards og interactive flat panel displays” topper og nu er oppe på 440.000 solgte enheder globalt i Q3 2014.
Dermed er det, det højeste antal solgte professionelle interaktive dimser siden Futuresource Consulting begyndte at måle på salget af sådanne for 15 år siden.
Heldigvis måler de ikke på tablets, hvilket ellers ville have fået tallene helt op i turbo feltet.
Der bliver jo solgt en del millioner tablets, hvor den enkelte forbruger reelt gør det samme som de professionelle gør på et professionelt “interactive flat panel display”.
Og så var det ellers vi tænkte.
Hvordan står det til med produktion af indhold til dette marked.
På den netop afholdte Monitor messe, var der måske enkelte der bemærkede at Samsung var forbi med et par flade paneler, hvor det var muligt at pille med fingrene.
Desværre var indholdet ikke nået længere end til at det var muligt at scratche med et par pladespillere, og selv vælge en cacao mælk nede i kantinen. Med andre netop så forhistorisk et indhold at selv gråhårede marketingsfolk havde opgivet at få solgt konceptet.
Men tænk nu, hvis en flok kreative TV folk fik lov til at lege lidt her.
Eller endnu bedre gik skridtet videre og tænke: Hvad nu hvis !
For eksempel, hvad nu hvis der blev produceret et ekstra lag så dem der ser live TV/arkivet på deres ipad, i en app som den enkelte broadcaster styrer, fik muligheden for at kører fingrene interaktivt hen over skærmen og enten hente tekst, billeder, købe noget samtidig med at de “ser TV”.
Eller hvad de her kreative TV folk nu fandt på.
Med et slag ville de have opfundet noget der ligner “Interaktivt TV”.
Eller.
Hvad nu hvis det her i januar bliver muligt at kigge med på den lille flade, bedre kendt som the Second Screen, når X factor går i luften igen, og så ellers kunne slide sig igennem supplerende oplysninger mens hele skærmen fortsat er fyldt ud af formatet i baggrunden.
Tilbage til Futuresource Consulting analysen, der primært er målrettet producenter at hardwaren, viser det sig at der er en direkte sammenhæng mellem “interactive whiteboards” og “interactive flat panels”, der nu ( endeligt ) hitter mere end de hvide tavler, der kan tegne streger på en computerskærm.
En del kunne endda tyde på at forbrugerne har mere end svært ved at se på en skærm nede i det lokale indhøbscenter, hvis de ikke også lige får lov til at “slide” deres fingre på det.
-IFPD (interactive flat panel displays) er nu oppe på at være 29 procent af alle professionelle displays der bliver solgt, konkluderer analysen videre.
Futuresource har dog også bemærket at tablet markedet eksisterer.
Og konkluderer:
-In 2013, seven million tablets were purchased by schools across the globe and this has contributed to increased competition for education budgets, starter de i rapporten og fortsætter.
-However, the scale of the corporate space presents a number of alternative opportunities. Moving forward we see the corporate market as the fastest growing sector for interactive displays, increasing to more than 20 procent of total sales by 2018, with the growth coming from more developed markets like the USA, UK, Germany and Sweden, slutter de.
Det er muligt at læse mere om udviklingen her

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?