Forsiden > Ny teknik > IBM vil også være i skyen

IBM vil også være i skyen

mandag 25. januar 2016, af Tom Dissing

Selskaber der stadig ikke bruger lokale Cloud tilbud, som IO Gates, der tilbyder deres version af det som Ustream.tv tilbyder, bør overveje at komme igang.
Årsagen er at rigtigt mange forventes snart at kaste sig ind i dette marked, der allerede nu er vurderet til at være over 105 milliarder dollars værd om året.
Og at der snart bliver flyttet så meget data, at det i værste fald ender med at betyde at der ikke bliver plads til at flytte data for små broadcastere eller producenter, der melder sig under fanerne for sent.
Tilbage hos Ustream.tv, er der tale om en “live video stream provider”, der selv vurderer at de “provider” over 2 millioner broadcasts om måneden.
Og da deres kunder streamer alt fra NFL til HBO indhold eller hele the Food Network, i USA, kan det undre at Ustream bare er 130 millioner dollars værd.
Igen.
Det skulle være den pris IBM endte med at betale for dette San Francisco-baserede selskab, der med IBM i ryggen får en helt anden pondus.
Og som må formodes at kunne lidt mere fart i deres hardware, nu hvor IBM er inde over.
Ustream, der er fra 2007, har i den forbindelse allerede en masse kunder.
Og det er sikkert også dem IBM betaler for.
Der er nemlig - ret konkret - lidt over 80 millioner seere, der “ser” Ustream streams hver måned, blandt andet via sites som disse kunder opererer: Facebook, Samsung, Nike og the Discovery Channel.
IBM, der allerede har en Cloud Video Service enhed, som de kalder for Clearleap, bliver dermed blot suppleret med Ustream, der for nyligt også har købt Aspera og Cleversafe.
Ganske morsomt, og et tydeligt billede på hvor IBM er på vej hen, bor IBMs R&D afdeling sammen med Clearleap, og dermed snart sammen med Ustream.
Upstream CEO Brad Hunstable, siger:
-Weve built a video platform that is easy to use, yet incredibly scalable and powerful. It is these qualities that made us an ideal addition to IBMs portfolio, slutter han.
Hvis du allerede kender “The Ustream Development Platform”, der er den platform kunderne ser, hos Ustream, kan su nu se frem til at denne nu vil kunne fungerer direkte med IBMs Bluemix.
Ideen ser dog først og fremmest ud til at være at udvikle på “Ustream Demand”, der som navnet antyder tillader alt fra OTT til “collect and automate leads” hvilket er slang for at det vil være muligt at “integrere” reklamer direkte ind i en Ustream Pro Broadcasting, uanset om det er til en telefon eller en TV skærm via en OTT tjeneste.
Ustream - og nu IBM - kan med andre ord tilbyde streamere som Netflix at der afvikles reklamer hver gang der bliver hentet en ny serie episode eller andet.
Måske ikke relevant for netop Netflix, der - indtil videre - har fravalgt reklamer.
Men særdeles relevant for - for eksempel - brodacastere der i stedet for at etablere nye fysiske TV kanaler, etablerer rent virtuelle kanaler, der - end ikke - længere behøves at være flow kanaler.
Seerne kommer jo til at se de samme reklamer uanset om de kigger med i “flow TV realtid”, eller forskudt med 5 uger.
IBM forventer som pointeret at der er tale om et marked til en værdi på omkring 105 milliarder dollars om året.
Det er som vi forstår det, før broadcasterne begynder at streame deres kanaler som en art virtuelle kanaler, der hverken er flow eller stream.
Her et stream fra den 14. januar.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?