Forsiden > News > Inspiration til branchens kvinder

Inspiration til branchens kvinder

tirsdag 19. januar 2016, af Tom Dissing

Uden at kende det fjerneste til fordelingen af kvinder og mænd i broadcast miljøet er vi ret sikre på at der fortsat er væsentligt flere mænd og drenge på arbejde på en helt almindelig dag.
Og det er vel sagtens lidt trist, da der jo intet er i vejen med kvinder og deres evne til at blive - mindst lige så dygtige - som deres mandlige kollegaer.
Problemet ser dog ud til at være lidt mere udtalt i England, der netop har set “the launch” af størrelsen “Females In The Broadcast Industry”, der som navnet antyder er tænkt som en slags interesse organisation for kvinder i netop produktions og broadcast miljøet.
FBI, som de hedder i daglig tale, har planer om at få flere kvinder til at tale sammen på tværs af jobs og arbejdspladser, ganske som det er planen at få “the industrys top women” til at skabe “thought-provoking” diskussioner og netværks events.
Formålet med den engelske gruppe er dog ikke at lave en klub for lyskvinder, eller kamera ditto.
Målet er derimod de såkaldte “non-craft” kvinder, der står for sales, operations, marketing, engineering og business.
Det kan naturligvis være at der allerede findes sådanne grupper her i landet, da der jo er en del dygtige kvinder der - blandt meget andet - styrer mange ting på DR, på Nordisk og helt sikkert også på TV2.
Vi ved det ikke.
Igen.
Er det tilfældet kunne det vel være på sin plads at denne eller disse gruper fandt hinanden og fik resten af produktionsmiljøet ind i dette årtusind.
Blandt andet ved en bedre fordeling blandt køn, kvalifikationer og sikkert en masse andet.
Folk der har fingeren på den engelske broadcast puls ved godt - uanset køn - hvem kvinderne i FBI i England her.
Her listen over dem der startede den klub.
Sadie Groom, Managing Director, Bubble & Squeak
Lesley Johnson, Operations Director, BBC Worldwide
David Dowling, Vice President of Sales for EMEA and APAC, Ross Video
Nicki Fisher, EMEA Sales Director, Clear-Com
Samantha Arlow, Area Sales Manager, Five Arrows Media Finance
Charlotte Wheeler, Event Director, Media Business Insight
Anne-Louise Buick, Head of TV Compression Portfolio Marketing, Ericsson
Molly Connolly, WW Strategist for Media & Entertainment, Dell
Stephanie Genin, Vice President of Global Field Marketing Technology, Avid
Jessica Hawkes, Account Manager, Bubble & Squeak
Skulle du være interesseret i at høre mere vil FBI være tilstede på både BVE2016 og IBC2016, ganske som de reelt var sidste år.
Nu er størrelsen blot blevet en formel en af slagsen, hvorfor det også er planen at vise tænder på CABSAT2016 og NAB2016.
Sadie Groom, der er founder af “the FBI initiative og Managing Director of Bubble & Squeak siger:
-After the great success of the two events that we have already held at IBC and the discussion and coverage that this generated we decided to formalise the group and open up membership, starter hun og fortsætter.
-We hope that women, and men, will join us to start a real discussion on the issues involved and come to our events with ideas for what the broadcast industry can be doing better to encourage women to come into this sector. In addition, we hope this will result in more women holding senior positions across the industry, slutter hun.
Det er muligt at læse mere HER, hvor du sikkert også kan finde ud af om hvordan du får etableret lokale afdelinger her i landet, eller om det måske er smartere selv at kaste sig ud i et lignende tiltag.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?