Forsiden > News > Jul i håndbolden

Jul i håndbolden

TV2 viser vejen med en december seerne kender

torsdag 8. december 2016, af Tom Dissing

Hvem husker ikke da landsholdets anfører Stine Jørgensen var med til at sørge for at hele nationen vandt over Montenegro med et enkelt mål.
Og nu hvor hun er der igen i aften, når selvsamme landshold møder Ungarn, er der ikke meget andet at gøre end at konstatere at det må være blevet december.
December er nemlig den måned hvor to ting er sikre.
Den ene er at der er en masse julekalendre i TV og den anden er at der er håndbold på TV2.
TV2 selv kalder det for en “tv-tradition”, når de mange julekalendere og den store omgang slutrunde i kvindehåndbold, løber over skærmen.
Og som pointeret er både julekalendrene og kvindehåndbolden godt igang.
Begge dele er pænt sikre successer, hvorfor TV2 allerede nu kan love at deres julekalendere og deres EM-håndbold okmmer til at være i omegnen af 14 til 16 af de mest sete programmer på TV i december.
Som eksempel var der flotte 886.000 seere der kiggede med da kvinderne slog Montenegro.
Dermed er denne kamp sikret en plads på liste over det meste sete programmer fra den 1. til den 6. december.
Julen på TV2 hitter naturligvis også.
Således kigger hele 820.000 seere med på genudsendelsen af “Ludvig og Julemanden”, der ydermere henter 57.000 seere den efterfølgende eftermiddags, til genudselsen af genudsendelsen.
Tallene inkluderer end ikke seningen på TV2 Play, hvorfor der virkeligt må være tale om en populær julekalender.
Bedst understreget af at kalenderen har en share på 40 procent når den sendes klokken 20 om aftenen.
Herligt nok for TV2 viser det sig ydermere at “Ludvig og Julemanden” er en endnu mere populær genudsendelse end “Alletiders Julemand” der tilbage i 2014, var en genudsendelse der “kun” fik 742.000 seere til at kigge med i snit.
“Alletiders Jul” bliver forresten sendt på eftermiddage, hvor 123.000 ser med, suppleret af dem der kigger med på TV2 Play, hvor serien er “særdeles populær” ifølge TV2.
Dermed ser det ikke rigtigt ud til at DR har så stor succes med deres nyproducerede familiejulekalender “Den anden verden”.
Denne har nemlig bare 797.000 seere i snit, hvilket omvendt er en seerandel på flotte 41 procent, der klokken 19.30.
Nyproduktionen er omvendt ikke nær så populær som den seneste nye julekalender, “Tidsrejsen”.
Her var der over en million seere der kiggede med i snit tilbage i 2014.
TV nævner i den forbindelse at TV2 Charlies kalender, der er en genudsendelse fra 2004, også hitter hos de ældre seere.
Her er der nemlig flotte 185.000 seere, der kigger med på genudsendelsen af “Andersens Julehemmelighed”, suppleret af 30.000 seere, der kigger med på den sene version af dagens julekalender.
Igen suppleret op med det antal der kigger med på TV2 Play, som TV2 fortsat ikke løster sløret for hvor mange det er.
Tilbage på DR, har Ramasjang såmænd også lidt held med en genudsendelse.
Her genudsender de “Nissebanden i Grønland”, der har fået hele 285.000 seere til at kigge med der klokken 17.00.
Den megen omtale af håndbold har fået mange til at kigge forbi både tv2.dk og TV2 Sport, der i snit er landets sjette mest sete kanal.
Kanalen er normalt nummer tolv.
Her lige et klip fra en af kalendrene.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?