Forsiden > Ny teknik > MTG valgte Mediaflex til play out og MAM

MTG valgte Mediaflex til play out og MAM

torsdag 23. juli 2015, af Tom Dissing

Forestil dig at du har 20-30 kanaler, der hver især sendes til flere markeder med forskellige tekster, breakers og andet.
Så har du den virkelighed de kender hos Modern Times Group i deres nye London playout centre, der konkret håndterer 10 free-to-air og 10 betalings kanaler, der altså sendes med forskellige reklamer, tekst og andet.
For overhovedet at kunne håndtere så mange kanaler, er der nødvendigt med en masse automatisering.
Specielt nu hvor der også lige er otte sprogkanaler og 14 subtitle sprog, der også lige skal håndteres.
Og nu hvor MTG har fået et helt nyt play out center, er det vel på sin plads også at opgradere på “media asset management” eller MAM siden.
Det har de så gjort med et nyt Mediaflex asset management system, der kan vise alt der bliver sendt ud, og kombinere alle former for indhold med den kanal det ønskes at sende indholdet ud på.
Løsningen kan ydermere både håndtere selve play out delen, samtidig med at den tillader at der bliver arbejdet med de enkelte kanaler lokalt.
TMD Mediaflex skulle i følge historien her kunne alt det som MTG ønskede samtidig med at det var muligt at migrere fra deres tidligere system til det nye uden at skulle stoppe transmission.
TMD Mediaflex, der interfacer direkte med Pebble Beach Marina playout automation ( deres tidligere system ) kunne derfor problemfrit overtage de andre opgaver.
Også dem der handler om at være synkront med MTGs andet playout center i Riga, Letland.
Som eksempel er det planen at “London kontoret” skal kunne “ingeste” fra “Riga centeret”, ganske som underleverandørere skal kunne “sende” til begge centre, så det reelt er den enkelte producent der “streamer” direkte ud til kunderne/seerne mens Play Out Center i enten London eller Riga står for reklamer og breakers.
Rachel Bernard, vice-president of broadcast operations hos MTG, siger:
-We now have products that are easy to adapt in-house without a dependency upon our supplier - and better still with each new workflow that we create there is no new invoice. The TMD solution allows us to create our own workflows and determine our own destiny. We have ambitions to extend our services, so this was really important, slutter han og bliver suppleret af Tony Taylor, der er CEO og Chairman hos TMD.
Han siger:
-It is easy to overlook, but one of the big elements of this implementation was the data migration. Bringing together information from multiple databases, in multiple formats, into a common standard which provides the metadata needed for flexible modern workflows is a complex task which could end in disaster. MTG recognised our wealth of implementation expertise, and together we created a unified information resource which not only powers automated workflows in Chiswick but also allows seamless integration with MTGs other site in Riga, slutter han.
Læs videre her
Her hvad de viser frem på IBC2015

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?