Forsiden > News > Maersk Group bag sjov ide

Maersk Group bag sjov ide

onsdag 4. marts 2015, af Tom Dissing

Nu har vi jo efterhånden alle sammen set de der helekopter-ture rundt om flotte Mærsk skibe, der sejler ind i solnedgangen, for at tjene lidt flere penge til aktionærerne.
Derfor har selskabet - denne gang - valgt at fortælle nyt om sig selv ved hjælp af hele 11 film, som et “kollektiv af unge talenter” har lavet for dem.
Dermed skulle det gerne blive muligt at komme lidt længere ind i koncernen, nu med “nye ideer og en uimponeret tilgang til den syvtakkede koncern”, som det hedder i en presseting.
Fokus denne gang er såkaldt “nutids-historier”, hvor alt fra leverandører til interne Mærsk folk følges i de mange film det er blevet til.
Selskabet Bread and Butter, der løb med ordren på de 11 film, er et lille og ungt produktionsselskab, hvor selskabets ene instruktør som eksempel nærmest netop havde leveret afgangsfilmen på Den Danske Filmskole.
Det hele handler naturligvis om Mærsk nye årsrapport, der denne gang bliver fulgt op med en række små film, der viser hvordan Mærsk spiller en stor rolle på et utal af danske arbejdspladser.
Anders Rosendahl, der er Senior Communication Partner i Maersk Group siger dog stadig:
-Maersk Group er stor, global virksomhed - men grundlagt i Danmark, med dansk hovedkontor og danske værdier. Vi vil gerne fortælle, hvorledes vi bidrager til det danske samfund, starter han og fortsætter.
-Jeg begyndte at researche på historierne for to år siden og tog på rundrejse til de enkelte Maersk-arbejdspladser. Og for halvandet år siden tog vi kontakt til produktionsselskaber. Først dem, som vi havde et samarbejde med i forvejen. Men vi ville gerne have nye ideer og et frisk syn på Maersk, så vi kontaktede Den Danske Filmskole, dokumentar-linjen, og fik bud fra tre. Vi endte med at vælge Bread and Butter, slutter han.
Herfra siger Laurits Flensted-Jensen, Kristian Foldager, Mathias Døcker og Mikkel Skov:
-Mærsk udviste mod ved at give os et ansvar. De udstak de store historier og gav os rummet til at fortælle de små historier. Den store historie var for eksempel Lindø, hvor Mærsk har skudt 200 millioner kroner ind i en industripark - den lille historie er om parkens sikkerhedschef, der er kommet på værftet som dreng, da hans far arbejdede der, slutter de.
Her de mange film.











Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?