Forsiden > News > Mere mælk i dit TV

Mere mælk i dit TV

tirsdag 9. juni 2015, af Tom Dissing

TV og TV2 i særdeleshed er som bekendt ikke noget der bliver skabt til ære for seerne.
Det handler om aktionærer og reklamekroner og om hvor mange eksponeringer den enkelte annoncør kan få ud af det som TV2 kalder for et nyt “partnerprogram”, som de kalder for “Strategiske Partnerskaber”.
Her kan annoncørere der betaler lidt mere, få fat i lidt flere seere og via TV2s kanaler motivere deres kunder til at købe mere hos - i dette tilfælde - Arla.
I princippet en cirkel alle seerne allerede kender.
Men nu med det “twist” at TV 2s nye “strategiske partnerprogram” giver lidt mere plads til annoncørerne, nu hvor TV2 jo også må konstatere at de har tabt en masse seere over de sidste 3-5 år.
Bevares de tjener stadig mere på at alle deres kanaler nu er betalings + reklamekanaler.
Men da det ikke gør annoncørerne glade, er dette tiltag altså opfundet.
Første partner er Arla, der sammen med TV2 kan “finde sammen i et værdifællesskab og en fælles agenda, handler i sidste ende om at levere godt indhold til seerne og brugerne” mod at de ser lidt mere TV2.
Jacob Fischer-Nielsen, der er chef for TV2 Kommercielle Partnerskaber siger:
-Med det nye program ønsker vi at skabe et dybere samarbejde med 6-8 udvalgte partnere, hvor vi kan se en særlig mulighed for at finde sammen i et værdifællesskab på flere fronter, starter han og fortsætter.
-Vi har en klar ambition om, at vi sammen med vores partnere skal udvikle nye produkter og koncepter, der i endnu højere grad engagerer danskerne, slutter han.
Planerne er at disse virksomheder få adgang til en del af den statistik og de brugervaner TV2 har resgistreret der jo kan kombineres med den data disse annoncørere selv har samlet til at har samlet til at maksimere salget via eksponeringer på TV2 ( gætter vi på, red.)
Konkret bliver det muligt for de strategiske partnere at få “indsigt i, hvad der foregår på TV2”.
Herunder i forhold til programtiltag, marketingkampagner og den generelle strategi for TV2s kanaler og platforme, så det er muligt at markedsføre “op til” TV2s tiltag.
I den forbindelse er Arla “med”. Om det så er hele koncernen, eller “bare” Arla Foods, er lettere uklart.
Sikkert er det dog at der - i de kommende år - vil komme en række “fælles initiativer”, hvor TV2s kunder også lige bliver tilbudt at købe noget fra Arla, når de ser TV.
Jakob Knudsen, marketingdirektør for Arla Danmark siger:
-TV2 er en af de vigtigste spillere, hvis man som virksomhed har ambitioner om at engagere og gå i dialog med danskerne. Det har vi i høj grad i Arla, hvor vi med vores samfundsengagement og vores produkter tager aktiv del i den sundhedsagenda, der optager mange danskere og dermed også TV2, starter han og fortsætter.
-Vi tror på, at der kan springe mange interessante projekter ud fra det tema, og dem glæder vi os til at føre ud i livet sammen med TV2 i de kommende år, slutter han.
Seerne må formodes at blive glade for tiltaget.
Ellers finder de vel ud af ikke at se eller bruge TV2s platforme.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?