Forsiden > Ny teknik > Morsom UK film bygget i Fusion Studio

Morsom UK film bygget i Fusion Studio

mandag 23. februar 2015, af Tom Dissing

Tilbage i det tidige efterår købte Blackmagic Design software producenten Eyeon.
Noget de - vist nok - gjorde for at få “3D environment” software ind i porteføljen.
Nu kan vi så alle se de første resultat af den handel.
Resultater vi nok havde set alligevel da VFX house Doc & A Soc nok havde satset på Fusion Studio, uanset hvem der ejer softwaren.
Konkret har de nemlig bygget alt fra hele byer til det der er værre i den voldsomt oplagte “Kingsman: The Secret Service”, der ser ud til at være et ualmindeligt morsomt og højspændt drama målrettet det unge biografpublikum.
Det er visual effects supervisor John Paul Docherty ( der tidligere har været inde over “Skyfall”, “The Imaginarium of Dr Parnassus” og “The Golden Compass”) der valgte Fusion Studio, og i denne pakke endte med at lave “compositing” i mere end 100 optagelser, der - som det fremgår herunder - er særdeles komplekse.
Hvis du var i tvivl så er der tale om en “comic book adaptation”, der ser ud til at være lykkedes rigtigt godt.
Blandt de opgaver der er blevet løst er flere såkaldte “360 degree environments” til et par såkaldte “key sequences in the film”, herunder et i en “hangar filled with a myriad of aircraft and secret service staff”, der er den unge (potentielle agents ) første kig ind i hans potentielle fremtidige verden.
John Paul Docherty forklarer:
-The whole shot was an environment created by matte painter Jim Bowers, and we added in various moving elements, including workmen, a plane being towed and a man arc welding at the back, which is a little throwback to Lost in Space, starter han og fortsætter.
-There is about ten layers of environment in that shot, and then we ran it through Fusion Studio’s 3D environment. The shot went through an awful lot of changes within Fusion, including re-lighting the whole thing, without needing any additional elements from Jim and then the foregrounds shot was keyed on, fortsætter han.
-In the explosion sequence we had to deal with four shots filmed with high speed cameras at Levesden on a cold, rainy day. I then had to render this in, together with the glass shattering effects I’d created. We had to deal with multiple image formats and lots of lens distortion, as well as some pretty dramatic color space and resolution differences before we could effectively comp in the office and taxi elements, slutter han om en anden stor scene.
At det overhovedet er muligt hænger i følge Blackmagic Design sammen med at Fusion Studio har et meget heldigt “Optical Flow toolset”, der endda var den primære årsag til at John Paul Docherty overhovedet valgte at bruge Fusion Studio.
Han fortsætter.
-In one scene we move from the aftermath of an action sequence to a moving taxi with the Kingsman logo flashing on a back seat monitor. This looks like quite a simple shot but the speeds on both sides had been adjusted by the editor, which works really well, however he would throw in cut frames that made the respeeds very complex. Fusion’s Optical Flow did very well handling all of that, slutter han.
Vi har fundet promoen frem.
Der er dansk premiere i løbet af denne uge. Så hvis du vil se hvad Fusion Studio kan er det vel på sin plads at tage et smut i biografen.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?