Forsiden > News > Netflix Q4 tal har fået flere reaktioner

Netflix Q4 tal har fået flere reaktioner

Blandt dem er at “Traditional TV should be scared”

fredag 20. januar 2017, af Tom Dissing

Selv Netflix er klar over at der er ved at ske et eller andet.
Deres Q4 tal, der - endnu engang - understreger at det kun går en vej for Netflix, burde få sveden frem på panderne hos broadcasterne.
En Exane/BNP-Paribas der er equity analytiker følger op og pointerer at 12 millioner flere kunder 7 millioner nationalt og 5.1 millioner internationalt alene på et kvartal er et vink med en vognstang om at braodcasterne fortsat ingen planer har for at dæmme op for deres potentielle kæmpetab, der - i det tidlige forår - vil betyde at Netflix kan fejre deres kunder nummer 100 millioner, mens alt fra high pay til prmium og “bundlet” pakker af kanaler taber kunder.
En banal diskussion af hvad der sker, ud over at det jo er alle “de serier de sender”, kunne efterhånden være på sin plads.
Sikkert er det jo at hverken forbrugerne eller Netflix har den mindste smule lyst til at hjælpe broadcasterne, der ikke længere har monopol på seernes tid.
Målt i konkrete tal voksede Netflix14,9 procent i USA og 10,3 procent i resten af verden.
I begge tilfælde de bedste kvartalstal nogensinde for giganten, der tager stadig mere af TV kiggernes TV tid.
Netflix har i den forbindelse netop bekræftet at de i 2017 kommer til at investere et skvat over 6 milliarder dollars i indhold, der - konkret - bliver konverteret til mere end 1000 timers ny og originalt indhold.
Forvent derfor 42 nye serier i år, hvoraf de fleste sikkert kommer til at se - lad os sige - halvdelen.
Er det tilfældet bruger alle 100 millioner kunder 13x21 timer på at kigge på Netflix indhold, istedet for TV, hvilket kan opgøres til at TV mister seerne i 27.300.000.000 TV timer.
Man kunne forestille sig at annoncørerne ikke vil betale for det tanb.
Exane/BNP-Paribas der er et equity analytiker firma, siger:
-We believe most broadcasters in Europe are less exposed to the Netflix risk due to its later arrival and the importance of original content…. Yet they tend to
1) underestimate the pace of Netflix (and Amazon etc) investment in local and global content as well as the
2) superiority of the product in terms of ease of use, speed, recommendation and
3) the economies of scale they are able to generate. Netflix has entered in our view a positive spiral of growth and investment, and the investments by Amazon or other US content houses will only accelerate the transition away from linear mass market TV and the risk of long term price deflation in pay TV, slutter han.
Man kunne også bare bruge en lommeregner og komme frem til at den million Netflix kunder her i landet vil se 13x21x1 million timers mindre TV næste år, her i landet.
Konkret 273 millioner times mindre TV, eller noget der ligner en time mindre hver dag, målt på alle netflix streamere.
Detaljene er jo at det gør de nok allerede. Nu har de blot fået muligheden for at fordoble det antal timer til 13x42x1 million timer ( hvis de vælger at se alle serierne )
Så vokser forbruget af Netflix her i landet til 546 milloner TV timer, der ikke længere bliver brugt på TV.


Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?