Forsiden > News > Netflix ekspanderer gevaldigt

Netflix ekspanderer gevaldigt

torsdag 7. januar 2016, af Tom Dissing

Netflix og deres CEO Reed Hastings har netop optrådt på CES2016, for der at fortælle at de nu ekspanderer som ingen end havde turdet håbe på at ve vile gøre det.
Den korte version er at størrelsen med et slag vokser med opimod 130 nationer, hvilket betyder at Netflix nu er særdeles tæt på at være netop så global som man kan blive.
Bevares, Netflix gider ikke Kina, der - vist nok - ikke gider dem.
Men resten af klodens milliarder kan nu se frem til at binge, på flere sprog end de fleste troede fantes, og sikker på steder, hvor selv flowTV har problemer.
Sådan er det ikke med Netflix.
Det kræver nærmest bare en mobiltelefon, så kan du hygge med “Narcos” eller more dig med “Jessica Jones”.
Netflix brugte dog ikke kun tiden på at fortælle at de nu er ude i noget der ligner 130 nationer.
CEO Reed Hastings havde nemlig noget ganske andet på sinde:
-Over the last 70 years, consumers have been at the mercy of others when it comes to television. The shows and movies they want to watch are subject to business models that they do not understand and they do not care about. All they know is frustration, sagde han som eksempel.
Og fortsatte.
-Thats the insight Netflix is built on, whether its an unfair late fee for a DVD, a discriminatory patchwork of global content availability or technologies that confound common sense and human happiness, our job as business people and as innovators is to make it easy for people to find the entertainment that they love, sluttede han og tog dermed fat i det centrale problem Flow TV har.
Nemlig at det fortsat ikke er seeren der bestemmer hvornår han eller hun vil se det indhold der bliver tilbudt.
Som eksempel kunne han nævne Netflixs entre i Cuba.
Der findes der stort set intet Amerikansk.
Ingen film, ingen TV kanaler og i det hele taget nærmest intet fra den del af verden.
Altså lige indtil Netflix kiggede forbi.
Nu kan alle Cubanere se med når “Sense8” åbner op for den næste sæson, ganske som de ydermere selv kan bestemme hvornår de synes de har tid til at se med.
Netflix CCO Ted Sarandos kunne supplere og forklare hvorfor deres “24-hour-access model” virker.
-That means we can spend less on marketing and still generate higher viewership, even from smaller, quirkier, less traditionally commercial material that would traditionally have a tough time finding a meaningful audience. That means we can take more risk.
Han fortsætter.
-To make a baseball analogy, linear TV only scores with home runs. We score with home runs, too, but we also score with singles and doubles and triples, sluttede han.
Tiltaget fra Netflix er ydermere “fødslen af et global TV network”, der sender 24 timer i døgnet på alle kanaler, altid.
Styret af forbrugeren. Ikke af broadcasteren.
DR kommer i løbet af januar/først i februar med deres årlige medierapport, hvor det må formodes at fremgå hvor mange kunder Netflix og andre streamtjenester nu har her i landet.
Helt sikkert er det i hvert fald at TV forbruget allerede er kraftigt påvirket.
Ikke målt på alle.
Men måles der på seere under 50-55 år, er påvirkningen nu udtalt.
Vi har fundet Keynote, der faktisk er pænt interessant.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?