Forsiden > News > Netflix på vej ind i flere stuer

Netflix på vej ind i flere stuer

onsdag 21. september 2016, af Tom Dissing

Mens broadcasterne stadig går og håber på at deres seere bliver hængende, ser det ikke længere ud til at distributørerne har samme holdning.
Som eksempel har Comcast, der er blandt de helt store distributører i USA, netop valgt at rulle “Netflix X1” ud til alle deres kunder.
Noget der kort sagt betyder at alle Comcast kunder har “direkte” adgang til “X1”, der er det “laboratorium” som Netflix tilbyder deres kunder i USA.
Med andre ord, stedet hvor der findes piloter, On Demand, PVR, og ny “usikker Netflix programming”, der ikke nødvendigvis rulles ud til kunderne.
Dermed er det ikke længere “bare muligt at binge Stranger Things” eller “Breaking Bad“ hos Comcast.
Nu kan du også se de populære sportformater eller andet “TV”, der jo blot er et klik væk.
Eneste kommentar Comcast har givet, er på deres blog, hvor de skriver:
-The Netflix Beta Program has been a major effort for teams at both companies, so we’re rolling out a beta to ensure it works smoothly before we formally launch it to millions of X1 customers later this year, starter de og fortsætter.
-We built this experience on the core foundational elements of the X1 platform, taking advantage of key technical advances like universal search, natural language processing, IP stream processing and a cloud-based infrastructure. We have expanded X1’s voice control to make watching Netflix content as simple as saying, “Continue watching Daredevil”, slutter de.
Netflix har samtidig på Goldman Sachs Communacopia conference tirsdag sagt at de er parat til at investere så meget i “content” at op imod 50 procent af deres totale indhold kunne ende med at blive såkaldt “egenproduktion”.
Og her er det måske på sin plads at huske at Netflix ikke længere investerer i produktioner der er produceret i en dårligere kvalitet end UHD HDR.
Indtil videre er Netflix dog ikke nået længere end til at “garantere” 600 timers såkaldt “original programming”, der forventes at koste 5 milliarder dollars i år og 6 milliarder næste år.
Og så var det jo i sidste uge at Liberty Global underskrev en Netflix aftale, der betyder at alle deres kunder i 30 lande vil få adgang til hele Netflix katalog via deres brands der inkluderer Virgin Media i England og Ziggo i Holland og det meste af Latin Amerika.
Liberty Global distribuerer ikke TV her i landet.
De ejer blot alle Discovery kanalerne

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?