Forsiden > News > Netflix på vej mod dit TV

Netflix på vej mod dit TV

torsdag 19. maj 2016, af Tom Dissing

Det er - op lagt nok - uklart hvad Netflix har gang i.
Noget kunne dog tyde på at de forsøger at tjene lidt ekstra penge på deres såkaldt eksklusive indhold.
Således prøver giganten denne gang at sælge deres “egen og eksklusive” serie “Narcos” som flow TV serie.
Og selv om at du måske synes at du da har set mange Netflix serier på flow TV, er det sikkert også tilfældet.
Det har bare ikke tidligere været muligt at få øjnene i egentlige Netflix serier, på andet end netop Netflix.
Forsøget med “Narcos” er dog heller ikke mere omfattende end at der reelt bliver tale om et såkaldt “re-run”, eller en ( første gangs ) genudsendelse på flow TV, som optakt til at sæson 2 af selvsamme “Narcos” ankommer til Netflix.
Det bliver allerede nu diskuteret om formålet er at “tjene penge” eller - mere sandsynligt - at prøve at få lavet lidt “hype” om serien, før den fortsætter.
Blandt de problemer “Narcos” jo har, er at serien ( altså den der delvist baserer sig på sandheden, red. ) jo allerede er færdig, hvorfor der nu skal digtes eller hentes andre lignende handling fra andre steder end fra Columbia, hvor første sæson udspillede sig.
Det eneste der er sluppet ud - officielt - er en kort kommentar fra Ted Sarandos, der er Netflix chief content officer.
Han siger:
-Narcos is a huge global success on Netflix and sampling the series to every living room will give additional viewers the opportunity to fall in love with its unique storytelling, starter han og fortsætter.
-Promoting these original shows on Univision ( der ligger i Latinamerika, red. ) is a great way to further reach audiences and help them discover Netflix, slutter han.
Univision er som vi forstår det blot en af to-tre broadcastere der nu får lov til at “teste” originalt materiale.
I Latinamerika, går ud over “Narcos”, og “Club de Cuervos” bliver sendt på UniMas, der er en datter/søster station til Univision, mens det på franske TF1 ser ud til at Netflix serien “Marseille” får et “eksklusivt re-run, efter at serien først er blevet vist på Netflix.
Netflix har ikke officielt været ude for at fortælle om formålet med at tilbyde ellers absolut eksklusive serier som re-runs, er “billig markedsføring” af de kommende sæsoner, eller - kort og godt - blot konventionelt salg af serier, der i princippet jo er mere end parate til at blive sendt.
Randy Falco, president and CEO of Univision, supplerer:
-We are pleased to work with Netflix and leverage Univision’s unique reach and deep connection with our audience to introduce millions of our viewers to their ground-breaking series, slutter han.
Folk der ikke kender de omtalte serier, kan se et par promoer herunder.



Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?