Forsiden > News > Ni ud af ti hader online reklamerne

Ni ud af ti hader online reklamerne

onsdag 14. september 2016, af Tom Dissing

Selv om at det på ingen måde kan overraske, er det alligevel vildt at hele 92 procent af de adspurgte i en “Europæisk consumer” rundspørge finder online reklamer specielt irreterende.
Så meget at de nærmest tigger efter at der - snart - kommer nogle der er bedre.
Så lover en god del af d 4000 adspurgte i England, Frankrig, og Tyskland at de nok skal kigge lidt mere efter.
Problemer er dog andre og mere end at reklamerne er overført direkte fra TV.
Stort set alle mener at de reklamer de støder på er: irrelevante, alt for mange, og elendigt “leveret”.
Som eksempel vælger hele 67 procent at droppe en “video” ( content ), hvis reklamen er for “dum”.
Forbrugerne vil altså hellere undgå at se reklamen, end at vente på at den bliver færdig og så se det indhold de havde håbet på at komme til at se.
Som om at det ikke er nok, står det faktisk endnu dårligere til.
73 procent er nu så vant til “poor video ad delivery”, altså at reklame ikke spiller når og som den kan/skal.
74 procent har haft en såkaldt “negative experience with the content” online reklamer.
Mere end 36 procent finder at reklamerne sjældent eller aldrig er relevante.
På den positive side mener 54 procent at tilretningen og kvaliteten 47 procent at online reklamer er blevet bedre over de seneste par år.
Tallene trækkes dog en smule ned af at:
73 procent af de adspurget fortsat mener at kvaliteten og indholdet er “unchanged” eller ligefrem er blevet dårligere.
72 procent vurdere videre at tilretningen og kvaliteten er “unchanged” eller ligefrem er blevet dårligere.
23 procent mener at volumen ( altså antallet af reklamer ) er blevet værre. ( worsened )
De samme 4000 adspurgte blev også spurgt om hvad de mente kunne gøre oplevelsen af online reklamer bedre:
57 procent håbede på at de kunne blive kortere
41 procent ville gerne have lov til at kunne spole i reklamer.
21 procent ville gerne have at reklamerne var mere målrettet dem.
58 procent ville være parate til at “lege med”, hvis de enkelte reklamer var mere “interactive”.
Det helt overordnede er derfor - i følge analysen - at dem der udgiver reklamerne og det indhold der kommer efter bør tænke sig mere om.
Når så store dele af forbrugerne vælger ikke at se deres Content, alene fordi reklamerne er “dårlige”, kunne det tænkes at der skulle udvikles systemer, så forbrugerne finder reklamerne ( mere ) relevante.
Der er dog den detalje at omkring 50 procent af de adspurgte - samtidig - siger at de ikke er parate til at betale for indhold, hvorfor de må “finde sig i” at der er kommer reklamer, der så kan betale for produktionen af indholdet.
Mark Blair, Vice President of EMEA at Brightcove, der har stået for analysen siger:
-At Brightcove we believe that consumers absolutely have the right to avoid annoying […] ad experiences but, at the same time, companies have the right to monetise and promote the content they put a lot of money into producing. The key to marrying the two is finding a balance – improving the user experience so they are more willing to accept ad content. It should encourage the industry that two thirds (66 per cent) of the consumers who participated in the study say they understand and agree that it is fair for publishers to use online ads to fund free content. But with only one in ten (11 per cent) saying they always have positive experiences with the online ads they are served, the room for improvement is clear, slutter han.
Det er formodentligt muligt at finde et større uddrag af analysen [heromkring- >https://www.brightcove.com/en/], på et senere tidspunkt.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?