Forsiden > Produktion > OTT er blevet et reklame mekka

OTT er blevet et reklame mekka

I følge SpotX

mandag 18. december 2017, af Tom Dissing

Hvis du stadig tror at såkaldt OTT video ad spend står stille, tager du helt fejl.
SpotX, der er en virksomhed, der sørger for at reklamerne kommer ud på de enkelte OTT platforme, har netop sluppet de nyeste tal, og det ser ret heldigt ud.
Den konkrete fremgang i 2017, er en vækst på 1800 procent.
Der bliver med andre ord vist 18x så mange reklamer på OTT platformene som året før.
Hvad er OTT tænker du så.
Jamen det er de “broadcast kvalitets” transmission på “TV netværk”, Multikanals Video Programming Distributors output ( multikanals distribution, herhjemme bedst kendt som kabel TV ).
Suppleret af “andre former for” live, eller lineært “TV”, der bliver distribueret på andre platforme end som “TV”.
Sidste nyt - og der hvor vi tror at udviklingen skal findes - er på ( de mobile ) video-on-demand platformene.
Noget vi oplever her i landet med TV2s nye version af deres TV2 Play, der er billigere for forbrugeren, mod at de ser en række reklamer, der hverken kan afbrydes eller spoles forbi.
SpotX der er en virksomhed, der sørger for at de “stream” der forlader den enkelte “broadcaster” bliver tilført de rigtige reklamer, på det “rigtige tidspunkt”, kan uanset hvad se tilbage på et 2017, hvor tingene eksploderede.
Konkret hvor de kommercielle perspektiver for global OTT gik frem som aldrig før.
SpotXs data viser i følge SpotXs at omsætningen er vokset så heftigt målt på kroner og ører, at der reelt er tale om fremgang på de omtalte 18 gange.
We’ve seen DSP ( Demand-Side Platforms ) partners increasing their focus on OTT in response to a shift in consumption habits, starter Kelly McMahon, VP of Global Demand Operations at SpotX, og fortsætter.
-By making addressable OTT inventory available to buyers through their platforms, they’re placing themselves ahead of the curve in terms of innovation and enabling advertisers to reach audiences across multiple screens at scale, slutter han.
Størrelser som Adobe Advertising Cloud, dataxu, The Trade Desk, VideoAmp og ZypMedia, er i den forbindelse de DSPs der vokser mest, og dermed de platforme der er potentielt “meste relevante” for annoncører - og i princippet for indholdsproducenter - at forholde sig til.
Jay Prasad, Chief Strategy Officer, VideoAmp supplerer:
-The key to buying ( reklameindrykninger ) across video channels, including OTT audiences, is taking a holistic view of the data that can be made available; specifically: linking consumption behavior, or what people watch, to digital activities, or what they do online, along with ad exposure data, starter han og fortsætter.
-As a purpose-built platform for the converging linear and digital worlds, we are enabling these data assets to work in concert to deliver better scale and efficiency for advertisers, slutter han.
SpotX, der reelt ikke har adgang til Sling TVs tal, konstaterer dog at en netop sluppet “white paper”, der fortæller lidt om hvordan det går hos seriøse OTT spillere, som Sling TV.
Her bliver der også talt om en heftig fremgang i indtægterne,på OTT.
-Streaming live TV is now mainstream behavior, opening the door for advertisers to capture today’s young, affluent, hard-to-reach consumers who aren’t subscribing to traditional cable TV, skulle Adam Lowy, Head of Advertising Sales for Sling TV have sagt i dette white paper.
Vi har fundet lidt video fra SpotX, der - som det fremgår - fortsat leder efter nye kunder, der er friske på at prøve deres tjenester.
Du kan også læse mere om OTT og hvad SpotX kan tilbyde annoncører heromkring.

Mastering CTV: Understanding Measurement from SpotX on Vimeo.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?