Forsiden > News > Overraskende Netflix brugervaner

Overraskende Netflix brugervaner

torsdag 29. oktober 2015, af Tom Dissing

Hvis der fortsat findes TV mennesker der tror at de “bare” skal tilbyde deres flow TV indhold tidsforskudt, ser en ny US analyse af Netflix brugere ud til at vise at det ikke længere er nok.
En udvikling der betyder at “almindelige” Netflix brugere i USA nu ser omkring 10 TV serier om ugen ( ti episoder ), suppleret af fire film, hver eneste uge.
Selvsammen analyse blevet foretaget 36 måneder tidligere, og viste dengang at forbruget af Netflix gennemsnitligt var det halve af idag.
Dermed er vurderingen at “afhængigheden” af Netflix er blevet dobbelt så stor.
Hvad analysen ikke kigger på, er de små 800 ugentlige minutter der nu i snit bliver brugt på Netflix og derfor ikke på Flow TV, hvilket er svært at se som andet end en potentiel KO af flow TV.
Hvis ikke nu.
Så på sigt.
Endnu værre viser det sig at det er de 13 til 54 årige der bruger Netflix og at det er dem der har et væsentligt højere forbrug.
Og hvis alle - i USA - havde Netflix, ville alle amerikanere se fem TV shows ( serier ) om ugen og to film.
Det er formodentligt det antal minutter flow TV reelt har tabt til streaming tjenester i USA.
Tal der må formodes at kunne oversættes til danske forhold.
Analysen “Over the Top TV 2015: A Complete Video Landscape”, viser konkret at forbruget af Netflix på mobile enheder er mere end fordoblet på tre år og at forbruget af denne størrelser på TV er steget med 47 procent.
Årsagen må formodes at være at forbrugerne nu ser TV via en app i stedet for via kabel/antenne.
Og at de har droppet at se “TV” på deres bærbare.
Voldsomme 25 procent af alle Netflix brugere “binger” nu regelmæssigt.
De 13 til 35 årige er nu oppe på 31 procent der binger hver uge.
David Tice, Senior Vice President of Media and Entertainment at GfK siger:
-Netflix is a TV ecosystem unto itself, and now an established force in the total TV marketplace, starter han og fortsætter.
-But it represents just one aspect of an increasingly complex OTT picture, which also includes subscription services like Amazon Prime and Hulu, delivery systems such as Roku and Apple TV, and threatened incumbents like cable and satellite companies, which are trying to leverage their content with TV Everywhere options. The upshot is that OTT has now gone mainstream, and consumer expectations of control over their viewing experience continue to rise. When today’s teens become breadwinners, they may bypass traditional distribution channels in ways we cannot even imagine now – challenging all of today’s content players to stay up to speed and continue to experiment with delivery innovations, slutter han.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?