Forsiden > Ny teknik > Panasonics DVX200 er blevet lidt sjovere

Panasonics DVX200 er blevet lidt sjovere

torsdag 8. oktober 2015, af Tom Dissing

Enkelte må have bemærket at det ikke altid er lige heldigt at optage internt på de nye - smarte - 4K kameraer, der - hvilket også gælder DVX200 - fylder stadig mindre, og som derfor også har sparet en smule på den båndbredde de kan optage i.
Ikke længere et problem.
Panasonic har netop sluppet den heldige nyhed at dit DVX200 nu kan optage eksternt på - i første omgang - Shoguns Atomos
Og det naturligvis i netop den 3D LUT du har behov for.
Bevares, det er nok mest deres V lok du leder efter.
Men stadig.
Som vi forstår det, er det muligt at vælge andre.
Det er ikke helt konkret, men det ser ud til at det er muligt både ( enten/eller ?) at optage via SDI/HDMI, hvilket kunne er relevant på større produktoiner hvor der - for eksempel - er et eller flere VariCams inde over også.
På samme måde har producenten netop bekræftet at der er såkaldt “fuld support” af “filformatet” der kommer ud af et Panasonic DVX200 i Premiere Pro CC 2015, Final Cut Pro 10.2 og endelig i Media Composer® 8.4
Der skule være delvist eller begrænset support i Edius 7.5, der heller ikke kan håndtere den LUT et Panasonics DVX200 optager i.
Det fremgår ikke helt klart, men nu hvor Atomos Shogun rent faktisk kan optage “4K DCI RAW” ud af Sony FS7 og FS700, Canons C300mk2 og endelig deres C500, kunne det tænkes at Panasonics - potentielt - har planer om at noget lignende bliver muligt med deres DVX200.
Sker det ikke, er det stadig muligt at optage i mere end dobbelt så høj båndbredde som de interne 100Mbit/s der som vi forstår det er max intern kvalitet.
Med en Atomos Shogun er det ydermere muligt at forlade de ofte udskældte 8Bit til fordel for 4:2:2 10bit der i følge producenten er hvad der kommer ud af kameraet.
Hvordan det hele så konkret spiller, svæver fortsat lidt i det uvisse, da Atomos Shogun support til dette kamera er helt ny.
Sikkert skulle det dog være at det er muligt at optage de i forvejen heldige billeder et Panasonic DVX200 kan skabe i ProRes HQ, 422, LT og DNxHR HQX, HQ og det løse.
Som vi forstår det vil det være muligt at bruge en Atomos Shogun som en slag 3D LUT konverter, så du - cirka - kan se en REC709 version af det du optager, allerede i optagelsen.
Altimens du optager i V log.

A Day of Life - Behind The Scenes from Panasonic Pro Video on Vimeo.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?