Forsiden > News > RTL kombinerer flow med online

RTL kombinerer flow med online

fredag 8. april 2016, af Tom Dissing

Nu hvor RTL også oplever at de unge slet og ret ikke ser TV længere, har de fået en ide.
Ganske morsomt netop den ide, der er blvet diskuteret vidt og bredt på MipTV, nemlig hvordan broadcastere skal få de unge til at se TV igen.
Og ganske morsomt, ser det ud til at det - reelt - er BBC Three der viser vejen.
Eller rettere, så er BBC Three blevet “tvunget” til at vise vejen, der såmænd er relativt let at forstå.
En broadcaster skal blot være til at finde online, og må meget gerne supplere online op med en 24/7 kanal, der - godt må være - flow TV.
Bare Online delen styrer.
Det er cirka planerne som RTL II, netop har løftet sløret for.
En ny “online TV service for young viewers”, der supplerer online tilstedeværelsen op med en “linear TV kanal”, der ydermere bliver suppleret op med en “on-demand platform”, der sidst i maj 2016 vi ltilbyde alt fra serier til “Originalt indhold”, der kun kan købes der.
I bedste stil har RTL II købt en masse “YouTube stars”, der står bag en række populære formater, suppleret op med de RTL II formater de 14 til 25 årige - allerede - ser.
Som vi forstår det, er det meget lidt, hvorfor planen er at sende bunker af “female topics” i “daytime”. Altså en slags husmor/teenage pige TV, til de 14 til 25 årige, der - primært - kommer til at handle om beauty, fashion og lifestyle, suppleret op med et “male audience” univers, der bliver placeret om aftenen.
Her kommer det til at handle om “gaming, sports og comedy”.
Du nikker bare, hvis du synes du har set den kanal før.
“RTL II You”, ser dog ud til at have flere planer.
Som eksempel bliver flow TV delen en 24/7 “linear TV channel”, suppleret med en “video-on-demand service”, der kan købes online og som bliver markedsført på flowTV kanalen.
VoD kommer til at eksistere i både reklame fri og i reklameversioner.
De unge der ikke ønsker at betale kan dermed se med “gratis”, mod at de ser reklamerne.
Det hele bliver så samlet som en slags “OTT service”, der - i princippet - er flere ting, nemlig både en online del og en TV kanal.
Forventningen er dog at de unge ser med på dere mobil, på deres tablet og endelig på deres PCere, hvorfor de forventes at se den linære kanal i den app der også tilbyder VoD og eller en egentlig online del.
Som det ser ud til at være gået op for RTL II You, er de unge ligeglade med hvor de ser med.
Bare de kan se med, og forudsat at indholdet ikke er kedeligt, nedladende eller tudsegammelt som på hovedkanalerne.
Er de skam friske på at se TV.
Uanset om det er på deres PC eller via Amazon Fire.
Her en promo for et at de programmer som RTL II allerede sender.
Man kunne gætte at RTL II You bliver “lidt mere ung”.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?