Forsiden > News > Reklamefilms branchen har det godt

Reklamefilms branchen har det godt

onsdag 9. marts 2016, af Tom Dissing

Hele TV2 er vilde med reklamefilm.
Så meget at de løbende ønsker at udvikle dem, gøre dem endnu bedre og på den måde få lidt flere til at reagere på de mange films budskaber.
Til formålet har TV2 via Zulu etableret “AdWars”, der er en slags gigant fokusgruppe undersøgelse af hvad dem der ser de mange reklamefilm rent faktisk synes om de mange film, de ser.
Det er i den forbindelse ikke første gang forbrugerne får muligheden for at “stemme” på netop deres favoritfilm.
Tiltaget blev etableret sidste år, og er allerede udråbt til en succes.
I år er der i den forbindelse voldsomme 130 film med fra hele 40 bureauer.
Og nu hvor der “kun” var 75 film fra 18 bureauer med sidste år, kan der ingen tvivl herske om at bureauerne også er glade for at forbrugerne kommer lidt tættere på deres film.
Jacob Fischer, der er chef for Kommercielle Partnerskaber på TV2 siger:
-Vi er glade for den store interesse fra bureauerne og annoncørerne. Og vi ser det som et tegn på, at branchen gerne hører, hvad brugerne har at sige. En målgruppe, der kan være lidt svære at få i tale, slutter han.
Interesserede der vil kan allerede nu logge sig ind og stemme på den af de 130 film her.
Og da det endda er muligt at gøre dette med dit Facebook ID, kan interesserede se frem til nyt fra Adwars helt frem til at vinderen er fundet.
Konkurrencen er ydermere inddelt i fem områder.
Det er således muligt for den enkelte seer at vurdere det bedste “overordnede indtryk”, på det såkaldte “Like O’meter”.
På samme måde kan den enkelte forbruger vurdere film på en skala fra “”Det er slet ikke mig” til “Det er lige mig”.
I forhold til såkaldt involvering, er det muligt at vurderer de enkelte film fra “Kedeligt” til “LOOOL”.
Der bliver også tjekket op på såkaldt “motivation”, hvor det vil være muligt at vælge fra “Jeg vil hellere vælte på en cykel” til “Jeg er 100% motiveret”.
Slutteligt er det muligt for forbrugere der bare elsker reklamefilm at vurdere den enkelte films såkaldte “relevans”.
Her går skalaen fra “Mega irrelevant” til “Helt vildt relevant”.
I bedste stil bliver Adwars omtalt mange steder, blandt andet i reklameblokken, så folk der ser reklamerne, nu også ved at de kan stemme på dem, forklarer Jacob Fischer videre:
-Vi reklamerer naturligvis for Adwars over for seerne - blandt andet med en reklamefilm, som vises på TV2 kanaler i den kommende tid og på de sociale medier, fortsætter han.
-Vi vil også give bureauerne tips og tricks til, hvordan de selv kan skabe opmærksomhed for Adwars - hvis de vil give deres film et skub, slutter han.
Se reklamefilmen for eventet herunder.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?