Forsiden > News > SVoD overhaler snart TV i US

SVoD overhaler snart TV i US

Selv uden sport er der flere der ser SVoD end TV i 2021

onsdag 23. november 2016, af Tom Dissing

USA der for længst har erkendt at TV er nærmest allerede nu er blevet overhalet af SVoD, er i følge SVoD Forecasts godt på vej til at overgå til at blive et egentligt SVoD område.
Det lettere upræcise antal husstande der allerede idag er SVoD kunder, ligner 112 millioner hvilket lyder af mange, men som altså er mindre end halvdelen af nationens husstande, da de husstande der abonerer på SVoD, typisk har 1,5 tjeneste.
Antallet af kunder er dog voksende med en forventet stigning på - alene i 2016 - 19 millioner flere kunder end i 2015.
Og da tallet forventes at vokse til 138 millioner husstande i 2021, der stadig forventes at have 1,5 tjeneste, er SVoD så absolut ved at overtage TV markedet i USA.
Forventningen er ydermere at 104 procent af alle husstande i 2021 vil være SVoD kunder, hvilket understreger at SVoD typisk har mere end en enkelt tjeneste.
Der findes ingen direkte sammenlingnelige tal her fra landet, men det er - formodentligt - tilfældet at op imod en million husstande i Danmark ligeledes abonerer på SVoD, hvorfor en del tyder på at markedet her i landet også udvikler sig i retning af det amerikanske.
Tilbage i USA, vurderer Digital TV Research at SVoD helt eller delvist afløser flow TV da kunderne rent faktisk - også - køber flow TV som SVoD, for på den måde at undgå at købe adgang til de mange kanaler, de ikke ønsker at betale for.
Simon Murray, Principal Analyst at Digital TV Research siger:
-It is important to stress that these SVoD figures are gross - some homes take more than one SVoD platform, especially in the US, starter han og fortsætter.
-The average SVoD subscriber in the US will pay for about 1.5 services. From the 127 million US total in 2021, the report forecasts that 43 million will be secondary SVoD subscriptions. Putting it another way, there will be 84 million primary SVoD users in the US by 2021 - or 71 per cent of TV households.
Han fortsætter.
-Another important point is that our forecasts include Amazon Video – some other forecasts do not, forklarer han videre.
-Amazon Prime subscribers do not directly pay for Amazon Video. However, to give as full a picture of the sector as possible, we calculate that 60 per cent of Amazon Prime subscribers watch Amazon Video. For these homes, we have devoted half the Amazon Prime fee to Amazon Video, slutter han.
Det centrale i de mange tal er dog at braodcasterne kan forvente en nedgang i deres forretning.
Amazon Video kunder forventes - som eksempel - at vokse fra 30 millioner i år 2015 til 49 millioner i 2021.
Denne vækst kommer “et sted fra”, og det er oplagt at kigge på flow TV, som den potentielle taber. Specielt nu hvor forventningerne er at Amazon Video også er påvej mod Canada i 2017, hvilket estimeres til at ende med at koste - andre - et tab på omkring 2.337 milliarder Euro om året i 2021.
Netflix forventes at være oppe på 59 millioner kunder i hele Nordamerika i 2021. Det er “bare” er vækst på 6 millioner kunder fra deres nuværende 53 millioner kunder her i 2016.
Omvendt er forventningen fortsat at Netflix vokser fra 5.358 milliarder i 2016 til 6.853 milliarder i 2021.
Igen penge, der kun kan hentes et sted fra.
Nemlig fra broadcasterne, der snart må til at finde på noget, inden deres marked smuldrer væk under dem.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?