Forsiden > News > Så er Homer live animeret

Så er Homer live animeret

tirsdag 17. maj 2016, af Tom Dissing

Der er blevet skrevet lidt TV historie i Weekenden.
Selveste Homer, fra “The Simpsons” gik nemlig “live” og endte som direkte - og animeret - TV, på den amerikanske TV station ABC, hvor den 595. episode var en slags ring til “Homer” og få meget dumme svar.
Vi har fundet et klip der - det til trods - understreger at det faktisk giver et show som “The Simpsons” en masse power at blive afviklet live.
Folk der ikke kender “The Simpsons”, kan naturligvis ikke vide at de tidligere 594 episoder altid har været producereret længe før de blev sendt.
Sådan gik det dog ikke med denne, den 595. episode, der var “live animeret” i noget der ligner et præproduceret miljø, hvor “Homer” - i den ene scene - taler live, mens det - i princippet - ville have være muligt at lave en færdig produktion fra det andet rum, hvor resten af familien sidder.
Rygterne vil - og vi har fundet et klip - ser dog ud til at vise at det hele er live animeret i en kombination af forudproducerede “baggrunds plader”, og læbesynk.
Konkret skulle det hele være blevet muligt, i den nyeste - som du sikkert hørte det på NAB2016 - version af Adobe Character Animator, suppleret af Photoshop CC og Illustrator CC, der til sammen med en masse kreativitet og gennemtænkte “layered” ideer, endte som en live version af “The Simpsons”.
Bill Roberts, der er senior director of product management DVA for Adobe, siger:
-People don’t usually associate animation with speed and simplicity, starter han og fortsætter.
-raditional animation takes a huge amount of time to do well. It’s not easy to convey emotion and action, and if you design too fast, you risk losing all those great “in-between” moments, slutter han og når lige at pointere at.
-Character Animator is a game changer.
Om det er en del af Adobes markedsføring pludselig at gå ind i “The Simpsons”, melder historien intet om.
Men det kunne da tænkes at folkene bag serien, har ringet til Adobe for at høre om de ikke ville have lidt omtale mod lidt licenser eller lignende.
Uanset.
Resultatet er særdeles overbevisende.
Som redaktionen husker det, er der tidligere - helt tilbage til Elevatoren - begået lignende forsøg, der dog ikke helt ser ud til at lykkedes som det gjorde for “Homer” og de andre der gennemførte 3 minutters begave “The Simpson” i en speciel live version, der i den grad ser ud til at lykkedes.
Der er nok et eller andet med Adobe og tiltaget.
Van Bedient, der er senior strategic development manager at Adobe, siger i hvert fald.
-“The Simpsons” has always pushed the boundaries of what’s next and what’s possible in entertainment, starter han og fortsætter.
-They’re not afraid to take risks. When it came to putting a live segment into their wildly popular programme, we couldn’t imagine a better opportunity to show what’s next in technology, slutter han.
Se selv herunder.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?