Forsiden > Ny teknik > Så er On-Set Dailies nået til 4K

Så er On-Set Dailies nået til 4K

torsdag 15. august 2013, af Tom Dissing

Størrelsen Colorfront tager på IBC, for at pointere at det nu er muligt at "Previewe 4K eller UHDTV på sættet i enten helt eller næsten færdig version, forudsat at der investeres i deres production og post production gear.
Da de mest er i Hollywood, er det ikke helt gratis at komme igang.
Tilgengæld ser det ud til at Colorfront nærmest kan garantere at "On-Set Dailies 2014" er løsningen der enten giver HD/2K/4K video via et NVIDIA Quadro K6000, et Tesla K20 eller endeligt et GeForce GTX Titan kort.
Der skulle være, eller senere komme support for AJA Corvid Ultra med simultan HD/4K/UHDTV high framerate (HFR) video output.
Colorfront On-Set Dailies 2014 kræver med andre ord en hulens masse accelerated CPU og GPU processing.
Omvendt, når det er på plads, giver pakken muligheden for at bruge et "grading toolset with new primary and selective grading tools", der er integerede "masks and curves", og mulighed for mapping med "third party control panels".
For eksempel dem fra Tangent.
Der er Playback og review tools, der spiller i en ny timeline, ganske som der er masser af nye editing features.
Colorfront managing director Aron Jaszberenyi siger:
-Digital high-end features and episodic TV shows rely on Colorfront dailies systems because of their superior performance. They cost-effectively streamline camera-to-post and VFX workflows, and ensure the integrity of color pipelines and associated metadata, starter han og fortsætter.
-The latest advances in maximizing CPU/GPU performance, support for the latest high-end camera and deliverable formats, and significant improvements to the user-experience, will keep Colorfront at the vanguard of the marketplace, slutter han.
Der er naturligvis fuld support for lyd også, så det rent faktisk er muligt at gøre den enkelte scene pænt færdig på settet, eller location.
Og dermed "undgå" efterfølgende optagelser, hvor settet lige skal etableres igen, eller "keyes ind".
On-Set Dailies 2014 kan med andre ord det meste, og spiller med Sony F55, ARRIRAW, RED, Quicktime og MXF.
Der er sågar support for HEVC eller H.265 der jo stadig ikke rigtigt eksisterer.
Og selv om at det lyder vildt, er det muligt at etablere løsningen på en iMac eller e MacBook Pro.
Husk blot at det betyder at der skal investeres i en masse kasser og bokse, så NVIDIA GeForce GTX Titan eller AMD FirePro graphik kortene kan hygge sig i 4K, ganske som der skal investeres i et par 4K skærme, og en masse andet.
Så er det omvendt muligt at tjekke hver eneste scene ud i 4K, længe før den bliver klippet endeligt.
Der er forresten support for export i 2K/3K/4K/5K og 6K DPX, TIFF og EXR.
Det er muligt at læse mere om de mange andre features som Express Dailies 2014 også tilbyder heromkring
Her lige en blærevideo, der understreger at det ikke kun er Hollywood der bruger Colorfronts pakker.
Og så er der vist heller ikke ret mange der nøjes med at have en MacBook Pro med, når der skal tjekkes Dailies.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?