Forsiden > News > Så når Ikegamis 4K linie til EU

Så når Ikegamis 4K linie til EU

mandag 22. august 2016, af Tom Dissing

Når du kigger forbi IBC2016, vil du kunne opleve Ikegamis nyeste løsninger, der alle har det tilfælles at de er orienteret mod 4K/UHD.
Først og fremmest er der premiere på UHK-430, der er et konventionelt B4 mount skulderkamera, ( i klassen UniCam der er deres "højeste kvalitet", red. ) der nu er nået til 4K med tre 2/3 tomme 8 megapixel UHD CMOS sensor, der dermed får rigtigt travlt med at håndtere de pænt vilde mængder data kameraet opfanger.
Og da der er tale om et b4 mount kamera passer kameraet til de optikker der kendes i forvejen, der - i flere tilfælde - også er nået til 4K “opløsning” i b4 mount.
Skulle enkelte have mod på at se hvad der sker, kunne det kræve en monitor.
Og sådan en byder Ikegami også på.
Denne, der er the HQLM-3120W, er en 31 tommers 4K UHD LCD monitor passer med andre ord ret heldigt til the MCP-300 Network Master Control Panel, der som du har gættet er en 4K kamera boks.
Og nu hvor de alligevel var igang, har Ikegami valgt at tage deres HDL-F3000 multi-format ultra low light camera med.
Dermed er der tale om en pænt heftig omgang UHD produkter fra Ikegami, der ser ud til at tro på en fremtid for denne opløsning.
I den forbindelse hvor der er tale om et 3-chip kamera, hvor Ikegami ydermere har sørget for at deres UHK-430 er et “10 bits per pixel” kamera, der burde give mere farvedybde end hos konkurrenterne.
Kameraet indeholder producentens 5. generations high-speed video processing engine, som de kalder for AXII.
Denne der blandt andet indeholder en 16-axis colour matrix og en ny focus-assist der forventes at blive brugt i ( fremtidige ?) 8K, 4K og HD produkter, supporterer ydermere også ITU-R BT.2020, hvilket burde betyde at de nye Ikegami kameraer kan producere i HDR såvel som i BT.709.
Formodentligt samtidigt.
Skulle den enkelte producent have behov for et bestemt look, er AXII udstyret med i-Log, der betyder at det er muligt at arbejde med udgangspukt i logs, og dermed i HDR.
Eneste problem med så mange pixels på så lidt plads, er lysfølsomheden.
Denne er nu "nede på" F9 i 4K 60P ( vi gætter på at det er F8,8 ved 50fpsP)
HQLM-3120W er en full 4K master reference monitor, og derfor en 4KDCI monitor.
Denne der er en LED-illuminated 31.1 tommers pixel LCD i 4096 x 2160 byder på 10-bit, og alle de features der kan forventes.
Endeligt er der HDL-F3000 multi-format ultra-low-light kameraet, der kan arbejde i ned til “starlight”, og stadig levere overbevisende farvebilleder.
Kameraet har indbygget haze removal, backlight correction og digital zoom, hvilket understreger at det ikke er målrettet broadcast, men sagtens kan bruges i denne sammenhæng.
MCP-300 er en kamerakontrol, der kan håndtere op til 10 kameraer.
Og da mikseren samtidig kan huske ti grupper, er det reelt muligt at lave et setup hvor der vælges et af 100 kameraer, der blot skal være i den “samme gruppe”, for at kunne vælges. ( det bliver bare hurtigt noget rod, hvorfor det er smartere med en til hvert kamera, red. )
MCP-300 kan strømføde kilder over Ethernet, hvilket jo er det nye sort.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?